וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבידיה תרכוש את אי.סי.טל תמורת כ-20.5 מיליון דולר - פרמיה של 21% על מחיר השוק

ניר צליק

22.10.2009 / 20:00

סיבידיה תשלם כ-1.26 דולר על כל מניית אי.סי.טל, אשר מחירה עמד על 1.04 אמש בתום המסחר



סיבידיה נטוורקס, המספקת פתרונות בתחום ניהול הכנסות, אימות נתונים וניטור מערכות לגביית עמלות דילרים בקרב חברות תקשורת, תרכוש את אי.סי.טל תמורת 20.5 מיליון דולר במזומן. סיבידיה תשלם מחיר של 1.26 דולר על כל מניית אי.סי.טל, פרמיה של 21.2% על מחיר המניה אמש בתום המסחר, שעמד על 1.04 דולר, ושיקף לחברה שווי של 16.9 מיליון דולר. ביחס למחיר המניה הממוצע בשלושת החודשים האחרונים, מדובר בפרמיה של כ-58%. סגירת העסקה הסופית תהיה בעוד כחודשיים.



לפני כשלושה חודשים פורסם ב-themarker כי אי.סי.טל נמצאת במגעים ראשוניים לרכישתה על ידי סיבידיה, כאשר האנליסט יונתן קרייזמן מאוסקר גרוס העריך כי העסקה תבוצע לפי שווי של כ-15-20 מיליון דולר. שווי החברה אז עמד על כ-7.5 מיליון דולר, לפי מחיר מניה של 46 סנט, ומאז עלתה מניית החברה בכ-115% על רקע העסקה הצפויה. החברה הממוזגת צפויה להעסיק כ-300 עובדים, כאשר איציק ויינשטיין, מנכ"ל ונשיא אי.סי.טל, צפוי לעזוב את תפקידו.



קרייזמן אמר אז כי "איסיטל היא חברה שמשוועת להירכש, וזה תחום שמשווע לקונסולידציה. המצב בשוק הוא כזה שלא מאפשר להרבה חברות קטנות להתקיים ומדובר בצעד מתבקש, אם זה אכן ייצא לפועל".



אי.סי.טל מתמחה במערכות ניהול הכנסות ומניעת הונאות ברשתות הסלולר, כך שרכישתה על ידי סיבידיה היא הגיונית מאחר ושתי החברות פועלות בתחומים משיקים. סיבידיה הוקמה בשנת 2001 על ידי אלון אגינסקי, המשמש כמנכ"ל החברה וחיים מר והנה חברה פרטית. החברה גייסה עד כה מעל ל-24 מיליון דולר מקרנות הון סיכון.



אי.סי.טל הוקמה כמיזם בתוך eci והונפקה בשנת 2001 בוול סטריט, וגייסה 42 מיליון דולר במחיר מנייה של 12 דולר, לפי שווי של 187 מיליון דולר. מאז איבדה מניית החברה כ-91% מערכה, כאשר כאמור, מחיר בתום המסחר אמש עמד על 1.04 דולרים.



את הרבעון השני של 2009 סיימה אי.סי.טל עם הכנסות של 5.7 מיליון דולר, לעומת הכנסות של 6.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. ההפסד הנקי של החברה הסתכם ב-160 אלף דולר לעומת הפסד נקי של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח המתואם של החברה עמד על 51 אלף דולר ואיזון ברווח למניה לעומת הפסד מתואם של 1.4 מיליון דולר או 8 סנטים למניה ברבעון המקביל. השיפור החד בשורה התחתונה של אי.סי.טל נבע מקיצוץ חד בהוצאות התפעול שנקטה החברה.



אלון אגינסקי מנכ"ל ומייסד סיבידיה אמר כי "רכישת ectel מהווה נקודת ציון בחיי החברה אשר הופכת למובילה גלובלית בפיתוח ושיווק פתרונות מתקדמים לאבטחת הכנסה עבור ספקי שירותי תקשורת, מדיה ובידור, הכוללים יישומים של אבטחת הכנסות, ניהול סיכונים והונאות, ניהול דילרים וניתוח שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully