וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך על קרדן: "איני מתפעלת מהמשקיע הזה, שיזרים לרמט רק 8 מיליון שקל"

מאת רנית נחום-הלוי

23.10.2009 / 7:12

השופטת ורדה אלשיך העבירה את ההחלטה על מכירת רמט לאישור נושיה של חברת הבנייה



>> "אני לא מתפעלת מהמשקיע הזה. הוא לא לוקח התחייבויות ומזרים לחברה 8 מיליון שקל בלבד. הוא מתרחץ באמבטיה נקייה", כך אמרה שופטת בית המשפט המחוזי, ורדה אלשיך, על הסכם מכירת חברת רמט לחברת אל-הר מקבוצת קרדן נדל"ן. אלשיך הגיבה לבקשת עו"ד חגי אולמן ממשרד יהודה רווה לאשר את ההסכם.

השופטת העבירה את ההחלטה לנושי חברת רמט. "ממתי אני מאשרת הסדר בלי אסיפת נושים?", גערה. בתוך כך, הוארכה הקפאת ההליכים לחברה בשבעה ימים עד 9 בנובמבר. במהלך תקופה זו תדאג הנאמנת של רמט, רו"ח עליזה שרון, לכנס אסיפת נושים. על פי תוצאות האסיפה יוגש דו"ח לבית המשפט. ההערכות הן כי ההסדר יאושר על ידי מרבית הנושים.



חברת אל-הר, המוחזקת על ידי קבוצת קרדן נדל"ן (50%) שבשליטת יוסף גרינפלד, חתמה עם נאמנת רמט על הסכם לרכישת החברה, ללא חברות הבנות שלה. לפי ההסכם, תשלם החברה 8 מיליון שקל עבור רכישת החברה, ולא תשא בהתחייבויותיה כיום - כ-277 מיליון שקל. חברת אקרשטיין תעשיות של צבי אקרשטיין מבקשת לרכוש את רמט טרום, המפעילה את המפעל הטרומי של החברה במעלה אדומים, בכ-8-10 מיליון שקל במזומן. שתי העסקות טעונות את אישור בית המשפט.



חברת רמט נמצאת בבעלות האחיות עליזה יפו ומרים דורון וחברת מ. זליגמן, המחזיקה בנאמנות עבור חברת אפרידר 51% מהמניות בחברה.



לדברי שרון, לאחר העסקות עדיין יישארו בידיה נכסים למימוש - בהם חברות בפולין ובהונגריה - ששוויים מוערך בכ-50 מיליון שקל. ההסכם יאפשר הסדר נושים משופר, שבו בעלי זכות הקדימה יקבלו את מלוא החוב במזומן, ויוסדר באופן חלקי החוב של הנושים המובטחים והבלתי מובטחים, שיקטינו את חובם בשיעור של 35%-50%.



"הנושים הרגילים כמעט לא מקבלים כלום", המשיכה אלשיך. "ללא הסדר נושים, אני רואה בהסדר זה פירוק דה-לוקס". שרון השיבה לשופטת: "בכוונתנו למקסם את התמורה לאחר מכירת החברות הבנות. הנושים הבלתי מובטחים ואלה שבדין קדימה קיבלו יותר ממה שהיו יכולים לקבל בכל הליך אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully