וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות העסקה: אלוביץ' פורש ממכרז מירס

אמיתי זיו

23.10.2009 / 12:22

חברת 012 סמייל שבבעלות שאול אלוביץ' לקחה חלק במכרז לרכישת חברת מירס. בעקבות העסקה לרכישת בזק מחיים סבן תפרוש החברה מהמכרז

012 סמייל של אלוביץ' תפרוש מהמכרז לרכישת מירס, בו היא נטלה חלק בחודשים האחרונים. מריל לינץ', אשר מנהלת את המכרז, דרשה מהמתמודדות להגיש הצעות עד ה-20 בחודש, יום שלישי, אך אלוביץ' עצר את ההגשה וביקש ארכה לאור המו"מ שהוא ניהל באותן שעות עם בעלי המניות בבזק: אייפקס-סבן-ארקין.

אלוביץ' קיבל הארכת מועד של 24 שעות אך לבסוף, לאור התקדמות המו"מ עם בזק, לא הוגשה כלל הצעה מטעם סמייל, והחברה פורשת מהמרוץ לרכישת מירס. כעת נותרו במכרז מירס רק חברת פלאפון והמשקיע הצרפתי פטריק דרהי.

באשר לעסקת אלוביץ'-בזק עצמה, שני הצדדים עדיין עובדים עליה. סוכם כי העבודה תמשיך לאורך שישי ושבת בשאיפה להגיע לחתימה סופית ביום ראשון. מסיבה זו טרם יצאה הודעת בורסה בנושא העסקה ומסיבה זו שומרים כל הצדדים על שקט תקשורתי מוחלט. טרם ידוע מחיר המנייה שנקבע בעסקה וכן מבנה המימון, אך ההערכה היא שאלוביץ' ישלם פרמיה של אחוזים בודדים על מחיר מניית בזק בשוק כעת, שעומד על 8.6 שקל. סך כל העסקה - כ-7 מיליארד שקל.

אלוביץ' לוטש עיניים לבזק כבר זמן רב. עכשיו, משתושלם העסקה ברמה החוזית והפיננסית, אלוביץ' יצטרך להתמודד עם משימות לא פשוטות, ובראשן מכירת סמייל ו-yes. משתיהן הוא יצטרך להיפרד מסיבות של הגבלים עסקיים.

העסקות הצפויות יוצרות משחק צירופים חדש בשוק המקומי. אפשר להבין מעט ממה שצפוי לקרות מהסיפור הבא:

ימים ספורים לאחר ששב אילן בן דב מהונג-קונג ובידיו חוזה לרכישת פרטנר (באוגוסט האחרון) התקשר אליו אלוביץ' למשרד והשניים קבעו להיפגש. "אני הולך לעזור לשאול לרכוש את בזק", אמר אז בן דב למקורביו, כשהוא מכוון לכך שיתרום לאלוביץ' מהניסיון שלו בעסקת הענק לרכישת פרטנר. באותה נשימה אמר בן דב: "תראו שגם סמייל תהיה שלי".

ייתכן שאכן כך יהיה: בזק תעבור לאלוביץ', ואילו חברת האינטרנט סמייל תמוזג אל תוך פרטנר. הדבר לא פשוט מבחינת בן דב אשר ממונף על עסקת פרטנר, אך לא בלתי אפשרי.

כעת נשאלת השאלה מה עתידה של yes. כלכלן בשוק העריך שבמשחק הצירופים החדש נשארת קבוצת התקשורת של אי.די.בי ללא זרוע תוכן, ויתכן ש-yes תירכש על ידי נוחי דנקנר ותצטרף לקבוצה בה נמצאות נטוויז'ן וסלקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully