וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: נוקיה עשויה לתבוע מאפל עד מיליארד דולר בגין הפרת פטנטים שלה ב- iPhone

סוכנויות הידיעות

23.10.2009 / 18:44

אנליסט: "בלתי אפשרי לייצר טלפון סלולרי מבלי להשתמש בפטנטים של נוקיה"



ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אפל עשויה להידרש לשלם פיצויים בהיקף של עד מיליארד דולר לנוקיה הפינית, יצרנית מכשירי הטלפון הסלולרים הגדולה בעולם, במקרה שתפסיד בתביעה שהגישה נגדה נוקיה אתמול בגין הפרת פטנטים של נוקיה במכשיר הסלולר אייפון (iphone) של אפל.



האנליסט ניל מווסטון מחברת סטרטג'י אנליטיקס העריך כי אפל עשויה להיאלץ לשלם לנוקיה בין 200 מיליון דולר למיליארד דולר עבור השימוש בפטנטים שלה ב-34 מיליון מכשירי האייפון שנמכרו עד כה על ידי אפל.



אנליסטים העריכו כי יש ממש בתביעה שהגישה נוקיה נגד אפל, היות שהיא אחת מבעלות הפטנטים הגדולות ביותר של טכנולוגיות סלולר, ביחד עם חברות קואלקום ואריקסון. "זה כמעט בלתי נתפס שמישהו יצליח לייצר מכשיר טלפון סלולרי מבלי להשתמש בטכנולוגיות שנוקיה מחזיקה בפטנט עליהן", אמר מנהל המחקר של חברת ccs אינסייט, בן ווד.



בתביעה שהגישה נוקיה אתמול נגד אפל בבית משפט במדינת דלוור בארה"ב, טוענת החברה כי דגמים של מכשירי אייפון של אפל משתמשים בטכנולוגיה של נוקיה בתחומים של העברת נתונים, קידוד דיבור, אבטחה והצפנה תוך הפרה של עשרה פטנטים של נוקיה.



"בסירובה להסכים לתנאים המתאימים עבור הקניין הרוחני של נוקיה, אפל מנסה לרכב בחינם על גבה של החדשנות של נוקיה", אמר סגן נשיא נוקיה, אילקה רנאסטו. "הפטנטים שבהם מדובר נוגעים לטכנולוגיות מרכזיות בייצור מכשירי הסלולר", הוסיף.



נוקיה, שמכשיריה הסלולרים נמכרים ביותר מ-150 מדינות בעולם, דיווחה בשבוע שעבר על הפסד נקי רבעוני ראשון מעולם ונפילה של 20% במכירות. לעומתה, אפל דיווחה ברבעון על רווח גבוה מהתחזיות וגידול של 25% בהכנסות הודות למכירות ערות של מכשירי אייפון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully