וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הנפט השלים עלייה שבועית של 3.4%; נסגר ברמה של 81.2 דולר לחבית

נמרוד הלפרן

23.10.2009 / 21:28

מחיר הנפט ירד היום ב-0.8% עקב התחזקות הדולר, נפילת בתמ"ג של בריטניה, וצפי להגדלת תפוקת אופ"ק



מחיר הנפט נסגר בניו יורק בירידה קלה על רקע התחזקות הדולר בעולם, חששות מפני התאוששות איטית של הכלכלה העולמית, ואפשרות להגדלת תפוקת הנפט של ארגון אופ"ק. עם זאת, בסיכום שבועי עלה מחיר הנפט בקרוב ל-3.5%.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר נסגרו במחיר של 81.19 דולר לחבית, ירידה של 0.8%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. במהלך המסחר התקרב מחיר החוזים לרמה של 82 דולר לחבית. בסיכום שבועי עלה מחיר החוזים ב-3.4%. "הגורם העיקרי שדוחף את מחיר הנפט מעלה נותר הדולר", אמר אנליסט הסחורות הבכיר של mf גלובל, אדוארד מאיר, בראיון לאתר חדשות הפיננסים מרקטווץ'.



ירידת מחיר הנפט היום נרשמה על רקע חששות מפני התאוששות איטית מהצפוי של הכלכלה העולמית, בעקבות נפילה מפתיע בתוצר של בריטניה. התוצר המקומי הגולמי (gdp) של בריטניה ירד ברבעון השלישי ב-0.4%, והשלים בכך רבעון שישי ברציפות של צמיחה שלילית - הרצף הארוך ביותר מאז החל להתפרסם נתון זה בשנת 1955 - מסרה היום הלשכה לסטטיסטיקה של בריטניה. איש מהכלכלנים שנסקרו על ידי ספקית המידע הפיננסי בלומברג לא צפה ירידה בתוצר.



גורם נוסף שתרם לירידת מחיר הנפט היום היו דברי מזכ"ל ארגון אופ"ק, כי הארגון עשוי להחליט על הגדלת תפוקתו בישיבתו הבאה בחודש דצמבר, במידה שמלאי הנפט בעולם ימשיכו לרדת ויתבהר כי הכלכלה העולמית מתאוששת. אופ"ק אחראי על יותר משליש מתפוקת הנפט העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully