וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: "הבנקים חזרו להיות מאוד חזקים מבחינה פוליטית"

סמי פרץ

24.10.2009 / 17:15

פישר התראיין לתוכנית "פגוש את העיתונות": "כרגע יש לכלכלה העולמית פתרונות רק לטווח הקצר"



בראיון לתוכנית "פגוש את העיתונות" התראיין סטנלי פישר עם המראיינים דנה וייס וסמי פרץ, ואמר: "לא ידענו בתחילה בידיוק איך נצא מהמשבר, לקח לנו שלושה חודשים לגבש אסטרטגיה. זה לא גרם לי לערער בתפיסות הכלכליות שלי, ראיתי דברים כאלה בעבר, גם אם לא כל כך חמורים.



אנחנו הכלכלנים למדנו הרבה מהמשבר ואנחנו צריכים לגבש את הלקחים - אבל זה ייקח עוד שנה שנתיים, מה לעשות ומה לשנות במשק שלנו".



"אחת הבעיות היא שהבנקים חזרו להיות מאוד חזקים מבחינה פוליטית". היו שתי בעיות שהובילו למשבר: חלק אחד - המערכת הפיננסית והחלק השני היה חוסר האיזונים במשק העולמי, במילים פחות מנומסות, העובדה שלסין היה עודף ענק ולאמריקאים גרעון ענק. יש צורך בהתאמה, וכרגע ישנו רק פתרון זמני ולא לטווח ארוך.



בנוגע לסכנות לכלכלה העולמית אמר פישר: "חוסר האיזונים זוהי סכנה אחת ועוד בעיה היא שלא טופלו בעיות רבות במערכות הפיננסיות".



הנגיד סטנלי פישר סבור כי בעלי השליטה בחברות שנקלעו לקשיים ומבקשות להגיע להסדרי חוב, כמו אפריקה ישראל וצים, צריכות לתת לציבור חלק ממניותיהם בחברה. "רצוי שהבעלים ישלמו מכיסם ויתרמו חלק מהמניות שלהם. בחלק מהמקרים הם יצטרכו להכניס את היד לכיס. חשבתי שזה מובן מאליו, ומפתיע אותי שהם לא חושבים כך".



בהתייחסו לתוכניותיו לאחר סוף הקדנציה הנוכחית אמר פישר כי הוא ורעייתו רודה מאושרים בישראל, אך ילדיו גרים בארה"ב והוא יצטרך לאזן בין השניים. הוא רמז כי הוא מעוניין בקדנציה נוספת, אך הפתרון המועדף עליו הוא קדנציה חלקית. מדברי עולה כי אם לא יזכה לקדנציה נוספת הוא עשוי לשוב לארה"ב.



לגבי המשק הישראלי אמר פישר: "אנחנו נמצאים בתחילת התאוששות, אך לא בטוח שנצא מהמשבר באופן רציף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully