וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיבן רואץ': צפויה האטה בצמיחת סין בשנה הבאה

סוכנויות הידיעות

24.10.2009 / 20:06

"מודל הצמיחה מבוסס היצוא של סין לא יכול לשרוד לאורך זמן", אמר ראש חטיבת אסיה של מורגן סטנלי



כלכלת סין צפויה לרשום האטה בצמיחה באמצע השנה הבאה משום שמודל הצמיחה של המדינה אינו יכול להמשיך להתקיים לאורך זמן, העריך הכלכלן סטיבן רואץ', ראש חטיבת אסיה של הבנק האמריקאי מורגן סטנלי, דיווחה ספקית המידע הפיננסי בלומברג.



הצמיחה של כלכלת סין עלתה ברבעון האחרון לקצב שנתי של 8.9%, לעומת 7.9% ברבעון השני של השנה ו-6.1% ברבעון הראשון, הודות לתמריצים כלכליים של הממשלה והלוואות חדשות בהיקף של יותר מטריליון דולר שהעמידו הבנקים במדינה. ההתאוששות בצמיחה גורמת לשאננות בסין, אשר עדיין צפויה לעמוד בפני אתגרים קשים בשנים הבאות, אמר היום רואץ' בכנס פיננסי בשנחאי.



"המודל של סין מבוסס בעיקר על היצע במקום על ביקוש", אמר רואץ'. "המודל זה לא יכול להתקיים לאורך זמן עבור סין. הוא לא יכול להתקיים לאורך זמן באף מדינה", הוסיף. התלות של סין ביצוא כמקור לצמיחה יצר חוסר איזון שהוחמר בעקבות מאמצי הממשלה לתמוך בכלכלה השלישית בגודלה בעולם על רקע המיתון העולמי, שגרר ירידה בביקוש לצעצועים, בגדים ומוצרי אלקטרוניקה המיוצרים בסין, אמר רואץ'. התמריצים הכלכליים של סין אף הגבירו את החשש מפני עודפי תפוקה ובועות נכסים.



"חוסר איזון בתחום המקרו כלכלי הוא חמור במיוחד כעת", אמר רואץ'. "קיימת סכנה לכך שכלכלת סין תשוב ותרשום האטה בסביבות אמצע שנת 2010".



היצוא מסין נפל בספטמבר ב-15.2% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, הירידה המתונה ביותר זה תשעה חודשים. היצוא מסין ירד זה 11 חודשים ברציפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully