וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל בלומברג שובר שיאים: צפוי להוציא עד 140 מיליון דולר על קמפיין הבחירות לראש העיר ניו יורק

ניו יורק טיימס

24.10.2009 / 20:44

הוציא יותר מרבע מיליארד דולר בשלוש מערכות הבחירות שבהן התמודד



ראש העיר ניו יורק, המיליארדר מייקל בלומברג, הוציא מהונו הפרטי סכום שיא בתולדות ארה"ב על מסעי בחירות לתפקידים ציבוריים. מסמכים חדשים על מימון הקמפיינים לבחירות לראשות עיריית ניו יורק, שפורסמו אתמול, העלו כי בלומברג הוציא עד כה 85 מיליון דולר על הקמפיין לבחירתו לכהונה נוספת כראש העיר, ולפי קצב ההוצאות הנוכחי צפוי להוציא 110-140 מיליון דולר עד לבחירות שייערכו ב-3 בנובמבר.



בלומברג הוציא בסך הכל בשלושת הפעמים שהתמודד על תפקיד ראש העיר, יותר מ-250 מיליון דולר - סכום שווה ערך לעלות הפקת הסרט האחרון בסדרת "הארי פוטר". סך הוצאותיו של בלומברג גם עולה בקלות על הסכומים שהוציאו אילי עסקים אחרים בקמפיינים שלהם לתפקידים ציבוריים. כך למשל, ג'ון ס. קורזין הוציא 130 מיליון דולר מכספו האישי בשתי מערכות בחירות, אחת לתפקיד מושל מדינת ניו ג'רזי, ושנייה לסנאט של ארה"ב. סטיב פורבס הוציא 114 מיליון דולר על שני הקמפיינים שלו לנשיאות ארה"ב. רוס פרו הוציא 65 מיליון דולר על קמפיין הבחירות שלו לנשיא ארה"ב בשנת 1992, ו-10 מיליון דולר נוספים בקמפיין כעבור ארבע שנים.



בלומברג, שהונו מוערך ב-16 מיליארד דולר, הוציא עד כה פי 14 יותר כסף מאשר המתמודד מולו על תפקיד ראש העיר ניו יורק, ויליאם תומפסון הדמוקרטי, אשר הוצאות הקמפיין שלו הסתכמו עד כה ב-6 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully