וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיסות מוזלות טרנס אטלנטיות? המיתון יצר הזדמנויות וחברות נוספות מציעות שירותים בינלאומיים

ניו יורק טיימס

25.10.2009 / 8:59

שתי חברות תעופה מוזלות הודיעו לאחרונה שבכוונתן להשיק שירות בינלאומי בשנה הבאה



שנתיים וחצי לאחר שמנכ"ל חברת התעופה המוזלת ריאנאייר העלה את הראיון של טיסות מוזלות בין לונדון וניו יורק – עם מחירים הנעים סביב 10 דולר, אף חברת תעופה לא ביצעה טיסות שכאלה.



הקשיים הפיננסיים איתם מתמודדות חברות התעופה הגדולות עלולים לשנות את זה. מחירי השכרות המטוסים יורדים וחברות התעופה מקרקעות עוד ועוד מטוסים. מספר גדול של טייסים, דיילות וצוות קרקע מחפש עבודה.



שתי חברות תעופה מוזלות הודיעו לאחרונה שבכוונתן להשיק שירות בינלאומי בשנה הבאה, ולנצל את מה שנראה להן כהזדמנות פז. בינתיים, נוסעים רבים מחפשים ברחבי האינטרנט עבור כרטיסי טיסה מוזלים, במחלקות התיירים והעסקים.



"מבחינת הספקים, זהו זמן טוב מכיוון שחברות התעופה הגדולות אוגרות מספיק קשיים משל עצמן, ואין להן את היכולת להקדיש משאבים וזמן כדי להקשות על מתחרות קטנות", אמר פיטר מוריס, מנכ"ל חברת אסנד – חברת ייעוץ לתעשיית התעופה בלונדון, והוסיף: "מבחינת הביקוש, ללא ספק השוק חלש".



למעלה מעשור, הנוסעים העסקיים והתיירים אימצו את הרעיון של טיסות קצרות נטולות פינוקים, כמו טיסות מפאריס לפיזה או משארלוט לשיקאגו. אך בטיסות ארוכות יותר קשה למצוא כרטיסים מוזלים – בעיקר בשל עלויות הטיסה והלוגיסטיקה – וגם נוחות הנוסעים עצמם.



עד כה, האזור היחיד בו ניתן למצוא טיסות ארוכות בעלות נמוכה למחלקת עסקים הם בקווי טיסה הנחשבים קווים של טיילים, המחברים בין אסיה ואוסטרליה. במהלך השנים האחרונות, מספר חברות תעופה – ביניהן אייר אסיה x, חטיבת של חברת התעופה המוזלת המלזית אייר אסיה.



טיסות ארוכות מוזלות עשויות לחסוך 50% או יותר במחלקת התיירים לעומת טיסות בחברות הגדולות, אבל הכרטיס הנרכש מעניק לבעליו מושב בלי הרבה מקום לרגליים, ולא הרבה מעבר לזה. חברות התעופה יאפשרו לנוסעים בד"כ לקחת עימם תיק יד אחד. מזוודה תגרור אחריה תשלום עמלה מסויימת. הנוסעים יכולים לרכוש ארוחות על המטוס או להביא אוכל איתם. סרט הטיסה עלול להיות כרוך בעמלה גם כן.



כמה חברות אסיאתיות ניסו אפילו להציע טיסות מוזלות בין אסיה לאירופה וצפון אמריקה, אך לא שרדו. חברת אואסיס הונג קונג שרדה 17 חודשים בהפעלת טיסות ללונדון וונקובר, לפני שפשטה את הרגל בשנה שעברה.



אייר אסיה x החלה להפעיל במארס חמש טיסות ישירות בשבוע משדה התעופה בקואלה למפור לשדה התעופה סטנדרד בלונדון, והיא צופה תפוסה של 75% למרות איירבוס מדגם a340. החודש קיבלה החברה אישור מממשלת צרפת להפעיל טיסות לשדה התעופה אורלי בפאריס, דבר המרמז על עלייה בביקוש לטיסות שכאלו, אשר מצדיקה התרחבות.



"האתגרים הניצבים בפני חברות התעופה המוזלות נותרו אותם האתגרים, אבל העובדה היא שאייר אסיה x מצליחה להפעיל טיסות כאלה שינתה את פני הדברים", אמר דיוויד בנטלי, בכיר בחברת ביג פונד אביאיישן, חברת ייעוץ במנצ'סטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully