וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות הפלסטינית ולונדון: תגביר הבנייה בגדה המערבית באמצעות השקעה בקרנות גידור בריטיות

סוכנויות הידיעות

25.10.2009 / 10:29

במסגרת מאמציה להרחיב את השקעותיה הבינלאומיות ל-30% מתיק ההשקעות; שווי קרן ההשקעות - 900 מ' ד'



הרשות הפלסטינית מתכננת להגביר את הבניה בגדה המערבית באמצעות השקעה בקרנות גידור בלונדון, כך דיווח העיתון "גארדיאן". תנופת הבניה עשויה להתחיל בגדה המערבית באמצעות זרימת הון. זאת במידה ותוכניות קרן ההשקעות של הרשות הפלסטינית, בשווי של 900 מיליון דולר, להשקיע בקרנות הגידור בלונדון אכן תאושר.



קרן ההשקעות הפלסטינית (pif) שוקלת להעביר חלק מהשקעותיה לקרנות הגידור, כחלק ממאמציה להרחיב את ההשקעות הבינלאומיות, כך שיהוו 30% מתיק ההשקעות. אם ההשקעות יניבו את התשואה הצפויה במהלך השנים הקרובות, יורחבו פרויקטים לדיור חברתי אשר החלו בשכונות הצפוניות שמחוץ לרמאללה, בנוסף לפרויקטים אחרים בגדה המערבית - כך אמר דובר הקרן לעיתון הבריטי.



תכנון הרשות הפלסטינית הינו חלק ממאמצי המדינות המתפתחות להעביר כספים לקרנות גידור, ולחברות השקעה פרטיות על מנת להגדיל את התשואות מהשקעותיהן. כמו משקיעים גדולים אחרים בעולם, המדינות המתפתחות נפגעו מהמיתון, וקרנות ההשקעה שלהן איבדו עד לשליש משוויין. ההתאוששות בשוק המניות, סייע להשיב חלק מהפסדים אלה, אבל קרנות ההשקעה של המדינות המתפתחות עדיין מעוניינות להשקיע היכן שיש התחייבות לתשואות גבוהות מהממוצע.



לפי מגזין קרנות הגידור hfm וויק, קרנות הגידור הממשלתיות ממדינות כמו פלסטין, ויאטנם, וניגריה, מעוניינות להשקיע בקרנות גידור גדולות, כפי שעשו קרנות ממשלתיות גדולות יותר, בסין, דובאי וקוריאה.



חברת המחקר פקווין העריכה לאחרונה כי 38% מקרנות ההשקעה הממשלתיות, אשר נכסיהן נאמדים בכ-3.22 טריליון דולר, צפויות להעביר נכסים לקרנות הגידור - משיעור של 6.83% מכלל נכסיהן ל-8.8% במהלך השנתיים הקרובות.



דובר ה-pif אמר כי דירקטוריון הקרן הביע ענין בגיוון ההשקעות, אשר כיום מתמקדות בהשקעה ישירה במניות של עסקים באזור. הקרן שילמה דיווידנדים של כ-60 מיליון דולר בשנה שעברה כדי לסייע לפיתוח הגדה המערבית.



הרשות הפלסטינית מתכננת לבנות 30 אלף דירות מוזלות במהלך חמש השנים הקרובות, ולהציע משכנתאות בשווי של עד 500 מיליון דולר בכדי להקל על המחסור החמור בדיור, וכדי לייצר אלפי משרות חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully