וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המיתון: ווסטפילד לונדון - הקניון הגדול באירופה - מסכם שנה ראשונה בהצלחה

סוכנויות הידיעות

25.10.2009 / 10:40

מספר המבקרים בקניון, השייך לענקית הנדל"ן ווסטפילד, הסתכם ב-23 מיליון בשנה הראשונה - מעל לציפיות



ענקית הנדל"ן האוסטרלית ווסטפילד, שבשליטת המיליארדר פרנק לואי, חוגגת בימים אלה שנה לקניון הענק שלה במערב לונדון, בנימה אופטימית, לאחר שהצליחה להתגבר על הקשיים שהציב בפניה המיתון.



כשווסטפילד לונדון, מרכז הקניות הגדול ביותר באירופה, נפתח ב-20 באוקטובר 2008 בלונדון, הדבר עורר תמיהה אצל רבים, בשל העיתוי המוזר – עיצומו של המשבר הפיננסי החמור ביותר מאז מלחמת העולם השניה. בחודשים שלאחר הפתיחה התעכבה פתיחתם של מספר חנויות ובתי קולנוע, וכמה רשתות אף ביקשו לסגת מכניסתן לקניון בשל החשש מכישלון.



ואולם, שנה מאוחר יותר, בריטניה עדיין לא יצאה מהמיתון, אך נראה כי ווסטפילד ניצחה אותו. מייקל גוטמן, מנהל ווסטפילד אירופה, העריך כי הקניון משך אליו 23 מיליון מבקרים בשנתו הראשונה – 15% מעל למטרתה הראשונה של החברה, שהיתה 20 מיליון מבקרים. תיירים היוו למעלה מ-30% מלקוחות הקניון, חלק גדול מהם מסין, סיפר גוטמן.



אחד האתגרים שניצבים בפני וסטפילד בימים אלה הוא ההכנות לאולימפיאדה שתיערך ב-2012 בלונדון. החברה צפויה לפתוח את קניון הדגל של המשחקים האולימפיים, שיהיה בדרך לאצטדיון האולימפי, ב-2011. בקניון יהיו 300 חנויות.



ווסטפילד, שבבעלותה 120 מרכזי קניות ברחבי העולם, דיווחה על הפסד שנתי של יותר מ-1.4 מיליארד דולר ב-2008 עקב הירידה בביקוש, בעיקר בנכסיה בארה"ב ובבריטניה, בשל מחנק האשראי. פרנק לואי, בעל השליטה בווסטפילד, שבנו הוא מנכ"ל החברה, עמד בראש קבוצה שהתמודדה ב-2005 על רכישת בנק לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully