וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניה מעתיקה את מודל עזרה וביצרון: תממן פרויקט שיפוץ חזיתות מבנים ברחבי העיר

רנית נחום-הלוי

25.10.2009 / 12:07

תקציב ראשוני למימון הפרויקט: כ-2 מיליון שקל; היקף מחזור פעילות לשנה ראשונה: כ-10 מיליון שקל



עיריית נתניה אישרה תקציב למימון פרוייקט שיפוץ חזיתות של מבנים ברחבי העיר בעלות של כ-2 מיליון שקלים. במסגרת הפרוייקט, אותו יזמה ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג, ישופצו 18 בניינים. ההערכות הן כי בשנת הפעילות הראשונה היקף מחזור הפעילות יניב כ-10 מיליון שקל.



למעשה, עיריית נתניה אימצה את מודל הפעילות המצליח של חברת "עזרה וביצרון" בתל אביב, הפועל למעלה מ-20 שנה ובא לעודד את תושבי העיר לשפץ את חזיתות בתיהם. על פי המודל, עיריית נתניה תעמיד לרשות התושבים סל הטבות ותמריצים לעידוד שיפוץ הבית המשותף. התנאי לקבלת ההטבה הוא קבלת הסכמה של לפחות 80% מדיירי הבניין שבבעלותם יחידות הדיור.



שיפוץ החזיתות בעיר יעשה מכספי הדיירים בלבד, כאשר עיריית נתניה תפקח ותסייע לפעילות. לפי התוכנית, החברה לתיירות ולפיתוח נתניה (חל"ת) תלווה ותנהל את הפרויקט שיארגן את ועדי הבתים, יסייע בהלוואות וסל הטבות לוועד הבית, יפתח חשבון נאמנות בו יופקדו כל כספי הפרויקט ויעקוב אחר קצב ביצוע העבודות, חתימה על תעודת גמר עם הקבלן והתחלת שנת בדק.



"אנחנו ערבים לכך שהפרויקט יושלם", מסבירה יו"ר החל"ת, עו"ד שירי חגואל-סיידון, "עד היום החברה הכלכלית עסקה בעיקר בפיתוח מתחמים חדשים. ביוזמה זו אנו מגיעים לאזורים הישנים יותר ומעניקים תמריצים כדי לחדש אותם, למרענן אותם. זה חזון שרואה את העיר כמקשה אחת ולא נותן עדיפות למתחמים חדשים דווקא".



לדברי יועץ ומלווה הפרויקט בחברה הכלכלית של עיריית נתניה, תומר קרני, מחיר שיפוץ חזית בניין בן כ-5 קומות נע בין 300-400 אלף שקל - כ-25 אלף שקל לדייר. "חברת עזרה וביצרון משפצת היום כ-100 בתים בשנה", אומר קרני, מי ששימש סמנכ"ל ומ"מ מנכ"ל עזרה וביצרון. לדבריו, "מחזור הפעילות של החברה במחלקה זו מגיע לכ-50-60 מיליון שקלים בשנה. אנחנו מעוניינים להגיע בעתיד למימדים כאלה וצופים ביקושים גבוהים. לעתיד הקרוב אנו מצפים שהתקציב שהעירייה העמידה לנו בסך של 2 מיליון שקל יניב 10 מיליון שקל, מחזור פעילות בשנת הפעילות הראשונה. בטווח הרחוק הדבר גם יתרום להשבחת הנכסים בשיעור של כ-10 אחוזים בהערכה זהירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully