וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוש חתמה על הסכם בשווי 10-15 מיליון דולר עם האונ' העברית המתיר לה שימוש בתוצרי מחקרים אקדמאיים

פז וייסמן

25.10.2009 / 16:32

בין המחקרים: טיפולים בסכרת וטכנולוגיות להפיכת תאי גזע עובריים לתאי כבד



יישום, החברה למסחור פטנטים של האוניברסיטה העברית, חתמה על הסכם עם ענקית התרופות רוש roche)) לפיו לרוש תהיה זכות הראשונית על שישה פרויקטים המפותחים באוניברסיטה העברית ובתמורה, רוש תממן אותם. לthemarker נודע כי שווי העסקה הוא בין 10-15 מיליו דולר.



הפרויקטים הינם בתחומי מחקר שונים, כולל תאי גזע, סמנים דיאגנוסטיים ומולקולות חדשניות לטיפול במחלות מטבוליות. שיתוף הפעולה בכל אחד מהפרויקטים צפוי להימשך בין שנה לשלוש שנים. בתום סיום מוצלח של כל אחת מתכניות המו"פ השונות, לרוש יינתנו הזכויות הבלעדיות למסחר את תוצאות המחקר בתמורה לתשלום של מענק חתימה, אבני דרך ותמלוגים.



ההסכם הנוכחי הינו הסכם שני של ענקית הפארמה רוש בישראל, שכן בחודש יוני האחרון חתמה החברה על הסכם אסטרטגי עם קרן הון הסיכון פונטיפקס של אלי הורוביץ. ההסכם בין השניים יאפשר לרוש לחפש מיזמים בישראל ולקבל זכות ראשונית להשקעות.



בין הפרויקטים שנבחרו בידי רוש הן טיפולים חדשים בסכרת סוג 2, טכנולוגיות חדשות למזעור סיכון התפתחות סרטן בעקבות השתלה של תאי גזע, טכנולוגיה להפיכת תאי גזע עובריים לתאי כבד ועוד. ד"ר גיורא ירון, יו"ר יישום, הוסיף "העתיד טמון בשיתופי פעולה בין חברות ענק בינלאומיות לבין אוניברסיטאות. המורכבות המדעית של מחלות מצריכה שיתוף פעולה בין מיטב המוחות בתעשייה ובאקדמיה. אנו מתייחסים להסכם זה כצעד חשוב בכיוון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully