וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ב-OECD: התרשמנו מהישגי ישראל בתחומי העבודה והרווחה

חיים ביאור

25.10.2009 / 17:05

השרים ברוורמן, הרצוג ובן אליעזר הציגו עמדת הממשלה בשימוע בנושא כחלק מתהליך ההצטרפות לארגון



הצלחה לישראל בשימוע שנערך לנציגיה בוועדת התעסוקה והרווחה של ארגון ה-oecd. יו"ר הוועדה, ג'ון מרטין, אמר בתום שימוע שערך בפאריס עם השרים יצחק הרצוג, בנימין בן אליעזר ואבישי ברוורמן, כי "הוועדה התרשמה עמוקות מהמקצועיות שהופגנה בהצגת המדיניות של ישראל בנושאי תעסוקה ורווחה". ההחלטה הסופית באשר לקבלת ישראל לארגון צפויה לקראת אמצע 2010.



השימוע הוא חלק מתהליך ההצטרפות של ישראל כחברה ב-oecd, בו חברות 30 מדינות החולקות מחויבות לערכים של דמוקרטיה, שקיפות ודבקות בעקרונות של כלכלת שוק ופיתוח כלכלי. ישראל הוזמנה בנובמבר 2007 לפתוח במו"מ על הצטרפות לארגון, יחד עם צ'ילה, אסטוניה, רוסיה וסלובניה. הדיון בוועדת התעסוקה והרווחה הוא שלב מתקדם ומכריע לקראת גיבוש ההחלטה של מועצת oecd בעניין צירוף מדינות אלה לארגון.



בן אליעזר הציג בפני הוועדה את תוכנית אורות לתעסוקה (ויסקונסין) להשמת מקבלי הבטחת הכנסה בשוק העבודה, וטען כי ישראל הוכיחה את יכולתה לשלב מספר גדול של מהגרים ופליטים מאוכולסיות מאוד מגוונות בתוך כוח העבודה והכלכלה. שר הרווחה הרצוג אמר לחברי הוועדה כי ישראל הצליחה להקים מדינת רווחה מודרנית שנתנה מענה ראוי לרוב הבעיות החברתיות, למרות הלחצים הביטחוניים. השר לענייני מיעוטים, ברוורמן, אמר כי בממשלה מתגבשת תוכנית פעולה להעלאת שיעור המועסקים בקרב האזרחים הערבים.



שגריר ישראל בצרפת, דניאל שק, אמר כי להבנתו חברי הוועדה "התרשמו מהמקצוענות של המשלחת ומהידע הגבוה שהם הפגינו". לדבריו, קיים סיכוי גבוה שישראל תעבור שימוע זה בהצלחה, ויש לכך משמעות כיוון שמדובר באחת הוועדות החשובות ביותר בהליך הקבלה לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully