וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסני נכנעת: תעניק להורים שקנו תכניות "בייבי איינשטיין" בארה"ב החזר כספי

ניו יורק טיימס

25.10.2009 / 18:57

הצעד מהווה הודאה למעשה של דיסני כי התכניות אינן חינוכיות כפי שהיא מנסה לשווק



ענקית המדיה וולט מציעה החזר להורים בארצות הברית שרכשו תכניות "בייבי איינשטיין" וילדיהם לא החכימו בעקבות זאת. יתכן כי תכניות אלה שימשו שמרטפיות טובות, אך נראה שההחזר יוצא הדופן הוא הודאה מרומזת כי הן אינן משפרות את אינטילגציית הפעוטות.



"אנו רואים בזה הודאה של יצרנית תכניות הפעוטות המובילה בעולם, כי תכניות אלה אינן חינוכיות, ואנו מקווים כי יצרניות נוספות ילכו בעקבותיה ויציעו החזרים", אמרה סוזן לין, העומדת בראש ארגון ההורים campaign for a commercial-free childhood (הקמפיין למען ילדות נקייה מפרסומות).



בייבי איינשטיין, שנוסדה ב-1997, היתה אחת השחקניות הראשונות במה שהיה לשוק מדיה אדיר המיועד לפעוטות. החברה נרכשה על ידי דיסני ב-2001, והתרחבה גם לתחומי ספרים, צעצועים, כרטיסי משחק חינוכיים והלבשה, כמו גם סרטי די-וי-די בהם "בייבי מוצרט", "בייבי שייקספיר" ו"בייבי גלילאו". הסרטים - הפקות פשוטות של מוסיקה, בובות, צבעים חדים ומעט מלים - היו לאחד המוצרים הבסיסיים עבור פעוטות. לפי מחקר שהתבצע ב-2003, לשליש מסך התינוקות האמריקאיים בגלאי 0.5-2 שנים, היה לפחות סרט "בייבי איינשטיין" אחד.



למרות שכיחותם, והעובדה שתינוקות רבים מרותקים לסרטים, האקדמיה האמריקאית לרופאי ילדים ממליצה למנוע כליל מילדים מתחת לגיל שנתיים צפייה בטלוויזיה.



ב-2006 פנה הארגון של לין לנציבות הסחר הפדרלית על מנת להתלונן על הטענות החינוכיות של דיסני ושל חברה נוספת, ברייני בייבי. כתוצאה מכך, שתי החברות ויתרו על המילה "חינוכי" בפרסומיהן. אך הארגון לא הסתפק בכך. בשנה שעברה, איימו עורכי דין להגיש תביעה ייצוגית בגין מנהגי פרסום לא הוגים, אלא אם תסכים דיסני להחזיר את מלוא סכום הרכישה לכל מי שרכשו את הסרטים מאז 2004. לדברי עורכי הדין, "משטר השיווק של וולט דיסני לבייבי איינשטיין מבוסס כולו על טענות מפורשות ומרומזות כי מדובר בסרטים חינוכיים התורמים להתפתחות המוקדמת של הילד". עורכי הדין טוענים כי מדובר ב"טענות כוזבות, כיוון שמחקרים מראים שצפייה בטלוויזיה עשויה לפגוע בהתפתחות הילד".



במכתב האיום של עורכי הדין, הוזכרו הערכות השאובות מ"וושינגטון פוסט" ו"ביזנס וויק", לפיהן בייבי איינשטיין שולטת ב-90% משוק התכניות לפעוטות, וכי מכירותיה השנתיות מסתכמות ב-200 מיליון דולר.



בחודש שעבר, הודיעה בייבי איינשטיין כי תחזיר 16 דולר עבור סרטי "בייבי איינשטיין" שנרכשו בין השנים 2004-2009 ויוחזרו לחברה עד ה-10 במארס. עורכי הדין של שני הצדדים סירבו להגיב על ההסדר. בייבי איינשטיין לא הזכירה בהודעתה את פניית עורכי הדין. "עידוד האינטראקציה בין ההורה לילד תמיד עמדה בראש מעיינינו, בבייבי איינשטיין, ואנו יודעים שיש דיון ממושך אודות הדרך הטובה ביותר לשפר קשר זה", אמרה סוזן מקליין, סגנית נשיא בבייבי איינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully