וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המחוקקים הכוויתי נאבק בממשל על אישור תוכנית סיוע ממשלתית לבנקים בסך 21 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

25.10.2009 / 20:51

המאבק על סיוע ממשלתי לבנקים בכוויית הוביל לפיזור הפרלמנט פעמיים בשנה וחצי האחרונות



בית המחוקקים הכווייתי נאבק בממשל במאמציו להוציא אל הפועל תוכנית סיוע ממשלתית לבנקים. לפחות מחצית מ-50 חברי בית המחוקקים אמרו כי בכוונתם לתמוך בתוכנית לרכישת הלוואות קמעוניות בסך 6 מיליארד דינרים (21 מיליארד דולר) – תוכנית לה מתנגד הממשל. מאבק הכוחות בין הממשלה - גוף הממונה על ידי האמיר שיח סבח אל-אחמד אל-ג'בר אל-סבח – למחוקקים, שהם גוף נבחר, הוביל לסגירת בית המחוקקים פעמיים בשנה וחצי האחרונות.



ההלוואות בכוויית זינקו בשנים האחרונות בעקבות עליית מחיר הנפט שהובילה לפריחה במדינה. התמ"ג לנפש בכוויית הסתכם בכ-46 אלף דולר ב-2008, יותר מגרמניה או בריטניה.



בעקבות המשבר וירידת מחירי הנפט, העלה הבנק המרכזי את הריבית עד לרמה של 6.25%, ולווים רבים נקלעו לקשיים בהחזרת ההלוואות. לדברי המחוקק דייפאללה בו רמיא לבלומברג, לפחות 100 אלף לווים בכויית מפגרים בהחזר ההלוואות – כשליש מהלווים במדינה, לפי הערכות.



שר האוצר של כווית, מצטפא אל-שימלי, אמר בתחילת החודש כי לא יהיה זה חכם אם הממשלה תיקח על עצמה את כל חובות הצרכנים. הוא טען כי הממשלה מעוניינת להרחיב "קרן חדלי פרעון" המסייעת לאזרחי כווית שאינם עומדים בתשלומי החובות. פתרון זה הוא המועדף על ידי הבנקים, לדברי עבדול מג'יד אל-שאטי, יו"ר איגוד הבנקאים הכוויתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully