וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב ורמת השרון דנות בהחלפת שטחים בשווי מאות מיליוני שקלים

מאת רז סמולסקי

26.10.2009 / 7:14

לפי ההסכם, תל אביב תקבל 600-800 דונם מצפון לשכונת צהלה, ורמת השרון תקבל כ-250 דונם צפונית לרמת אביב ג'. שכונת נוה גן תישאר ככל הנראה בתחום השיפוט של רמת השרון



>> עיריית רמת השרון תעביר 600-800 דונם הנמצאים מצפון לשכונת צהלה לידי עיריית תל אביב. בתמורה, תקבל עיריית רמת השרון 250 דונם מצפון לרמת אביב ג' ושכונת נוה גן תישאר בתחום שיפוטה - כך עולה מהסכם המתגבש בין שתי העיריות, שאמור לסיים סכסוך בן כמה שנים בנוגע לשטח שבין הערים.



ל-thermarker נודע כי בחודשים האחרונים נפגשו נציגים מטעם העיריות במטרה לגבש הסכם חילופי שטחים בהיקף של מאות דונמים, והמו"מ נמצא בשלבים מתקדמים. בעוד שבשטחים שאמורים לעבור לידי רמת השרון לא קיימות תוכניות בנייה, השטחים שיעברו לרשות תל אביב מיועדים לבנייה של כ-3,000 דירות.

הסכסוך בין העיריות החל הרבה לפני בחירתם של ראשי העיר הנוכחיים - רון חולדאי (תל אביב) ואיציק רוכברגר (רמת השרון). עיקר הסכסוך הוא סביב אזור פי גלילות ושטחי השדות שמגיעים עד רמת אביב ג', שנמצאים בתחום השיפוט של רמת השרון; השטחים ממזרח לנתיבי איילון, שכוללים שטחים מצפון לצהלה ומערבית לנוה שרת; ואת שכונת נוה גן, שעיריית תל אביב ביקשה לפני כשנה לקבל לידיה. השכונה נמצאת מצפון לשכונת תל ברוך צפון ונהנית מהשירותים הקהילתיים של תל ברוך צפון. רמת השרון סירבה להעביר את השכונה ובתגובה הכינה עיריית תל אביב תוכנית לניתוק המעבר מנוה גן לתל אביב באמצעות חסימת הכביש הראשי שעובר בין שתי השכונות.



בעשור האחרון פנתה עיריית תל אביב כמה פעמים למשרד הפנים בבקשה להקים ועדת גבולות שתבחן את דרישתה לספח אליה שטחים ששייכים לרמת השרון. רמת השרון, מצדה, הצליחה להדוף תביעה זו כמה פעמים, עד שלפני כחצי שנה יזם רוכברגר את פתרון הסכסוך באמצעות מו"מ.



בתחילת ספטמבר היה המו"מ על סף פיצוץ לאחר שעיריית תל אביב העלתה שוב לוועדת התכנון המחוזית את התוכנית לניתוק נוה גן מתל ברוך צפון, אך לפני כשבועיים דנה הוועדה בתוכנית והחליטה כי כל עוד מתנהל מו"מ בין העיריות היא לא תדון בה, והצדדים חזרו למו"מ. מסגרת הזמן שנקבעה למו"מ היא עד 31 בינואר 2010.



תשלומי איזון יועברו בין העיריות



נושאים נוספים שעולים במו"מ נוגעים לעלויות של הקמת תשתיות, כבישים, תחבורה ופיתוח בשטחים המוחלפים, וככל הנראה, לאחר ההסכמה על חילופי השטחים תהיה גם התחשבנות כספית, שבה יועברו תשלומי איזון בין העיריות.



שתי העיריות אישרו כי הן מנהלות מו"מ, אך סירבו להתייחס לפרטיו. מעיריית תל אביב נמסר: "עיריות תל אביב-יפו ורמת השרון מקיימות הידברות. אין כל סיכומים וברגע שיהיו נעדכן בהתאם. הנתונים שצוינו בכתבה אינם נכונים".



רוכברגר אמר בתגובה: "אני מברך על כך שצוותים מקצועיים משותפים של תל אביב ורמת השרון מדברים ביניהם כדי ששתי הערים יוכלו לעבוד בשיתוף פעולה נוכח הגבולות המשותפים ביניהן". רוכברגר גם התייחס למשבר שהתרחש במו"מ, כאשר עיריית תל אביב רקמה תוכנית לניתוק שכונת נוה גן ואמר: "אם מישהו חושב לעבוד עם עיריית רמת השרון בלחץ ובאיומים, אני אפסיק את השיחות. כשהובנה הטעות, חזרנו לשיחות והן מתקיימות בהגינות".



עיריית תל אביב מיוצגת במו"מ על ידי מנכ"ל העירייה מנחם לייבה, מהנדס העיר חזי ברקוביץ' והיועץ המשפטי, עוזי סלמן. את רמת השרון מייצגים סגן ראש העיר מאיר דורון ומהנדסת העיר טלי שמחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully