וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות התעופה הזרות דורשות לבטל מס על נוסעים הנוחתים בישראל

מאת זוהר בלומנקרנץ

26.10.2009 / 7:14

החברות נדרשות לשלם 4 דולרים לכל נוסע. לטענתן, ביטול המס נדרש לצורך התמודדות עם המשבר בענף וכדי שהשירות לנוסעים לא ייפגע



>> חברות התעופה הזרות בישראל דורשות לבטל מס בסך ארבעה דולרים שהן חייבות לשלם לרשות שדות התעופה (רש"ת) עבור כל נוסע שנכנס למדינה. אתמול התכנסו מנהליהן לפגישת חרום, כחלק מהערכות לפתיחה במאבק בנושא לנוכח השפל בתנועת הנוסעים והמצב הכלכלי הקשה בענף התעופה, במיוחד בעונת החורף הקרובה - כך נודע ל-themarker.

המס הזה הוא בנוסף למס נוסע יוצא בסך 21 דולר שכל נוסע הממריא מנתב"ג נאלץ לשלם בעצמו. כך למשל, אם במהלך ינואר-ספטמבר השנה נכנסו לישראל כ-4 מיליון נוסעים, נגבו כ-100 מיליון דולר ממסי אגרות (נוסע נכנס ויוצא) לקופת רש"ת.



מנהלי החברות שמאוגדות ביאט"א (הארגון הבינלאומי של חברות תעופה) שהתכנסו אתמול, דורשים להקל את נטל המס ולהשית אותו על הנוסעים או לבטלו. זאת כדי שיוכלו להתמודד עם הצניחה בהכנסות ולהמשיך בטיסות סדירות לישראל, בהיקף שלא יפגע בשירות לנוסע.



מנתון פנימי של ענף התעופה בישראל, שהגיע לידי themarker, עולה כי בספטמבר נרשמה ירידה של 35%-40% בהכנסות החברות שפועלות בישראל לעומת החודש המקביל ב-2008, והן הסתכמו בכמילארד דולר.



הירידה בהכנסות הוסברה על ידי מנהלי החברות בצמצום במספר הנוסעים בתעופה הבינלאומית בספטמבר לעומת החודש המקביל אשתקד, בתחרות החריפה בענף שהביאה לירידה במחיר כרטיסי הטיסה, ובמבצעי הוזלות מיוחדים. הם חוששים כי הירידה בהכנסות תחריף בחודשי החורף - אוקטובר-דצמבר, בשל השפל הצפוי בתנועת הנוסעים והחרפת התחרות.



על אף שבספטמבר החל שיא עונת הנסיעות בחגים, מספר הנוסעים השנה היה נמוך יותר מאשר בחודש המקביל אשתקד. בתנועת הנוסעים אל ומחוץ לישראל נרשמה ירידה של 1.25%. מנהלי החברות תלו את הירידה בתנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית בספטמבר במיצוי יציאת הישראלים בחודשי הקיץ לחו"ל, ובירידה בתנועת התיירים לישראל, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



על פי נתוני רש"ת, בספטמבר נחתו בישראל כ-502 אלף נוסעים מחו"ל - ירידה של כ-2% לעומת ספטמבר אשתקד. כ-523 אלף נוסעים יצאו באותו חודש לחו"ל - ירידה של כ-0.5%, לעומת החודש המקביל אשתקד.



על פי נתוני יאט"א, הפסדי כלל חברות התעופה ב-2009 יסתכמו ב-9 מיליארד דולר - כפול מהאומדן המקורי. 50 חברות תעופה המובילות בעולם דיווחו ברבעון הראשון של 2009 על הפסד נטו של 3.3 מיליארד דולר. ביאט"א מעריכים כי מספר הנוסעים השנה יצטמצם ב-8% לעומת 2008, והביקוש להטסת מטענים יקטן ב-17%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully