וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממה מורכב הדנ"א של סטיב ג'ובס?

מאת ברוניאן פרייר

26.10.2009 / 7:14

הדרך לחשיבה חדשנית עוברת דרך חמש תכונות חשובות שנמצאות עמוק בדנ"א



>> מה מניע יזמים בעלי חזון כדוגמת סטיב ג'ובס מאפל, ג'ף בזוס מאמזון, ואיי. ג'י לאפלי מפרוקטר אנד גמבל? ד"ר ג'ף דייר מאוניברסיטת ברייהאם יאנג וד"ר האל גרגרסן מבית הספר הבינלאומי לעסקים insead חקרו כיצד עובד "דנ"א החדשנות". השניים ערכו מחקר בן שש שנים שבמהלכו בחנו 3,000 מנהלים יצירתיים וביצעו 500 ראיונות אישיים.

במהלך המחקר התגלו חמש "מיומנויות ביצוע תגליות" שאיפיינו את הנחקרים.



דייר: "המיומנות הראשונה היא מה שאנו מכנים 'שיוך'. היא מאפשרת לאנשים יצירתיים לקשר בין שאלות, בעיות או רעיונות שלכאורה אין שום קשר ביניהם. המיומנות השנייה היא שאילת שאלות - היכולת לשאול שאלות שקוראות תיגר על הסטטוס קוו ופותחות את התמונה הגדולה יותר. השלישית היא היכולת להבחין מקרוב בפרטים, בייחוד לגבי התנהגות של אנשים. מיומנות נוספת היא היכולת לערוך ניסויים. ולבסוף, המיומנות ליצור קשרים עם אנשים חכמים שאפשר ללמוד מהם".



איזו מבין המיומנויות האלה היא החשובה ביותר לדעתכם?



דייר: "באופן כללי, מיומנות המפתח היא השיוך, משום שרעיונות חדשים לא נוצרים ללא קישור בין בעיות או רעיונות באופן שאיש לא חשב קודם. שאר המיומנויות משמשות כטריגר לשיוך".



גרגרסן: "אפשר לסכם את כל המיומנויות שציינו במילה אחת: חקרנות. ביליתי 20 שנה בחקר מנהיגים עולמיים דגולים, וזה היה המכנה המשותף הגדול".



במה עוד לדעתכם שונים היזמים החדשניים מהמנהלים מן השורה?



דייר: "ביקשנו מכל המנהלים לספר על האופן שבו פיתחו רעיון אסטרטגי או חדשני. זאת היתה שאלה קלה עבור המנהלים היצירתיים, אך קשה במידה מפתיעה למנהלים המסורתיים יותר".



אך היות שמרבית המנהלים הם חכמים מאוד, מדוע לא כולם מסוגלים לחשוב באופן חקרני?



גרגרסן: "אם תביט בילדים בני ארבע, תראה שהם שואלים שאלות ללא הרף. אך כשהם מגיעים לגיל שש וחצי, הם מפסיקים לשאול שאלות. זאת, משום שהם לומדים במהירות שהמורים שלהם מעריכים תשובות נכונות, יותר משהם מעריכים שאלות פרובוקטיביות. תלמידי תיכון לרוב אינם מפגינים חקרנות, וכשהם הופכים למבוגרים ונמצאים בסביבה משרדית, הסקרנות כבר מזמן נשכחה. 80% מהמנהלים מבלים פחות מ-20% מהיום שלהם בגילוי רעיונות חדשים. אלא אם כן, כמובן, הם עובדים בחברה כמו אפל או גוגל.



ברוניאן פרייר הוא עורך משנה במגזין הרווארד ביזנס ריוויו



***



הסוגיה: מהי התכונה הבסיסית המאפשרת חשיבה חדשנית?



הפתרון: חקרנות, הכוללת את מיומנות ה"שיוך", מאפשרת לאנשים יצירתיים לקשר בין שאלות, בעיות או רעיונות שלכאורה אין כל קשר ביניהם



הדרך: נדרשות ארבע מיומנויות נוספות: שאילת שאלות, הבחנה בפרטים, יכולת ניסוי וצירוף אנשים חכמים נוספים לתהליך



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully