וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי אג"ח ט': ההצעה של ברנע מוכיחה שלא צריך הסדר חוב

מאת מיכאל רוכוורגר

26.10.2009 / 7:14



>> יותר משבועיים לפני המועד המקורי של תשלום של כ-540 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט', המחזיקים לא מתכוונים לוותר ודורשים מאפריקה לעמוד בכל התחייבויותיה כלפיהם בזמן.

"הנציגות בחנה את מתווה ההצעה להסדר חוב שהוגשה על ידי אפריקה ישראל באמצעות פרופ' ברנע, והחליטה לדחות אותה. אנחנו בדעה שהנחות היסוד, שעומדות בבסיס הצעת ההסדר, מוכיחות בדיוק את אותם הדברים שאנו טוענים - אין שום צורך בהסדר חוב", כך אמרו אתמול גיא גיסין ותומר אלטמן, היועצים המשפטיים של נציגות מחזיקי אג"ח ט'.



"אפריקה היא חברה סולבנטית (עסק חי), שנמצאת בתהליך המחייב את מנהליה להקדיש תשומת לב ניהולית למימוש נכסים ויצירת תזרים, על מנת לעמוד בהתחייבויותיה במועדן. האינטרסים הטבעיים של בעלי מניות ובמיוחד של בעל שליטה - לשמור על נפח פעילות גבוה שיאפשר הרחבת צמיחה - אינם יכולים משפטית, מוסרית או כלכלית, לבוא לפני החובה לשלם את חובות החברה לנושיה ולפני חובות הנהלת החברה והדירקטוריון שלה לשים שיקולים אלו לפני כל שיקול של טובת בעלי המניות", ציינו גיסין ואלטמן.



את הטענות הללו מבססים בעלי אג"ח ט' על סמך ניתוח מקורות ושימושים שביצעה חברת הייעוץ הכלכלי-עסקי גיזה זינגר אבן, בראשות צוות של אייל ידוב, הקובע כי אפריקה מסוגלת לעמוד בכל התחייבויותיה וכי היא תישאר בתחילת 2013 עם עודף תזרימי של 1.5 מיליארד שקל. בגיזה טוענים כי הממצאים שלהם תואמים את העבודה של ברנע, על פיה אפריקה מסוגלת לגייס כ-1.6 מיליארד שקל כדי לעמוד בהתחייבויותיה לטווח קצר.



בגיזה מעריכים כי אפריקה תוכל לעמוד בכל התחייבויותיה - מבלי לממש נכסים ברוסיה ובארה"ב בשנים הקרובות ומבלי למחזר חוב או לגייס הון - בעזרת המזומנים בקופה (העומדים כיום על כ-200 מיליון שקל) ובעזרת כמה פעולות: משיכת דיבידנדים מחברות בנות; מכירה של החברות אפריקה מגורים, דניה סיבוס ואפריקה תעשיות לפי שווי שוק; מכירת נכסים על ידי אפריקה השקעות והחברות הבנות, לרבות אפי מלונות; וכן על ידי מכירה הדרגתית של נכסים בישראל ובאירופה, המרוכזים באפריקה נכסים.



"לא קראתי את העבודה המלאה של גיזה, אך מתוך המצגת שקיבלתי עולה כי חלק מההנחות של גיזה אינן תואמות את המציאות. אף אחד לא מבטיח השבחה ומימוש של נכסים ברוסיה בעוד 3 שנים, וגם מכירה של דניה סיבוס איננו תהליך כה פשוט. מה שגיזה מציעה זה בעצם לקחת חברה ולחסל אותה באופן הדרגתי, שכן היא מציעה שהנהלת אפריקה לא תתעסק בהשבחת נכסים אלא רק תממש אותם עוד ועוד", כך הגיב אתמול היועץ הכלכלי פרופ' אמיר ברנע, המגשר מטעם אפריקה ישראל, לעבודה של גיזה.



ברנע טען כי בעצם גיזה מציעה פירוק הדרגתי בהסכמה של אפריקה, במטרה שניתן יהיה לשלם את הכסף למחזיקי הסדרות הקצרות: "לטענה של גיזה אין אחיזה - אין הון עצמי שעליו היא מתבססת, שכן החברה לא יכולה לממש את הכל ולהישאר בלי הון עצמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully