וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטיינמץ השלים את מחיקת בייטמן ליטווין

מיכאל רוכוורגר

26.10.2009 / 7:14



>> בהתאם לתכנון שלו, השלים איש העסקים בני שטיינמץ בסוף השבוע האחרון מהלך של מחיקת חברת בייטמן ליטווין מן המסחר בבורסת ה-aim בלונדון.

בעקבות המחיקה של בייטמן ליטווין, חוזרות יתר החברות מקבוצת bsg של שטיינמץ להיות פרטיות - למעט סקורפיו נדל"ן, שהאג"ח שלה נסחרות בבורסה בתל אביב.



באסיפת המניות המיוחדת שהתקיימה בסוף שבוע האחרון, 99% מתוך המשתתפים בהצבעה שאינם בעלי עניין אישי בעסקה, אישרו את המחיקה. בעקבות כך, מניית בייטמן ליטווין תפסיק להיסחר החל מ-31 באוקטובר. המחיקה לא נעשתה בדרך הצעת רכש רגילה, שכן לפי התקנות של בורסת ה-aim, מספיקה הסכמה של 75% מבעלי המניות בכדי להשלים את המהלך. באחרונה הגדילה קבוצת bsg את אחזקתה בחברה ל-70%, ובכך בעצם הבטיחה את הצלחתו של המהלך.



עבור המשקיעים שהאמינו במניית החברה מדובר בסיפור עצוב, שכן בייטמן ליטווין הונפקה במאי 2006 לפי שווי חברה של כ-280 מיליון דולר, כשהיא גייסה מהציבור כ-90 מיליון דולר, וכיום היא נמחקת לפי שווי זעום של 4.5 מיליון דולר, בדומה לאופן שבו נמחקה חברה האחות בייטמן הנדסה לפני כחצי שנה.



בשנה האחרונה סבלה החברה מהמשבר הכלכלי בעולם, שגרם לעיכוב ודחייה בחוזים וכנגזר מכך הוביל לירידות בהכנסות וברווחיות, שלוו בכמה אזהרות רווח.



בשבועות הקרובים יתמקד שטיינמץ בזרוע הנדל"ן שלו במרכז ומזרח אירופה - סקורפיו - שתצטרך למצוא דרך לשלם למחזיקי האג"ח כ-310 מיליון שקל בינואר 2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully