וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבילת התמריצים של מישל אובמה

מאת דפנה מאור

26.10.2009 / 9:07

רעייתו של נשיא ארה"ב מתעלמת מצווים שמרניים ובוחרת להשתמש בלבוש כדי לקדם את הרוח החברתית שהיא מאמינה בה





>> תשכחו מקרלה ברוני, דוגמנית העל לשעבר - הגברת הראשונה של האופנה בעולם היא מישל אובמה. ההכרזה הזאת נשמעת לא ממש אופנתית, אולי כי מישל אובמה כבר הוכתרה כאשת הנשיא הנועזת, הנכונה והקולית ביותר מאז אלינור רוזוולט, עשרות ומאות פעמים. עתה, התרומה החדשה ביותר למעמדה כאיקון אופנה היא ספר שיצא השבוע בארה"ב, בשם "mrs o: the face of fashion democracy"" ("גברת או: הפנים של דמוקרטיית האופנה"), ספין-אוף של בלוג שהשיקה ב-2008 מרי טומר, מנהלת פרסום שנפלה שבי בקסמיה של אובמה ובגדיה יוצאי הדופן. הספר הוא אנציקלופדיה מצולמת של פריטי הלבוש של מישל אובמה, עם פרטים אודות המעצבים.

סגנון הלבוש של מישל אובמה הוא יותר מהצהרה אופנתית: הוא הצהרה פוליטית, שנהפכה גם למהלך כלכלי שאפשר היה בקלות לשייך אותו לחבילות התמריצים הכלכליים של בן זוגה, הנשיא ברק אובמה. מישל אובמה ייחודית ביכולתה לשלב אופנה עממית יחסית, שניתן לקנות בבתי כלבו וברשתות קמעוניות, עם יצירות שעיצבו מעצבים צעירים, לא ידועים ונבדלים, ואף אופנה עילית ויוקרתית.



מישל אובמה לובשת בעיקר בגדים של מעצבים ומותגים אמריקאיים, ברוח "קנו תוצרת ארה"ב" שמקדם הנשיא. זמן קצר לאחר הרגע שבו נחשפה אובמה לציבור, החלו לזנק מכירות של פריטים שלבשה - תרומה לא מבוטלת לענף בתקופה של מיתון קשה.



זינוק של מאות אחוזים



ג'יי קרו ואברקרומבי אנד פיץ' הם דוגמה בולטת למותגי אופנה אמריקאיים שאובמה קידמה - אחרי הופעות שלה עם פריטים אלה הסתערו הקונים בהמוניהם על חנויות הרשתות. מניות גאפ וג'יי קרו זינקו במאות אחוזים השנה והיכו שוק על ירך את הממוצע של השוק, כפי שמייצג אותו מדד 500 s&p, שעלה מתחילת השנה ב-19.5% בלבד.



לבישת פריטים במחיר עממי נהפכה לאחד מסימני ההיכר של הגברת הראשונה, שהעזה להתייצב בנשף ההשבעה של הנשיא בשמלה בצבע למון גראס. לאחר שסיפרה בתוכנית "טונייט שואו" של ג'יי לנו כי רכשה חליפה של ג'יי קרו באתר האינטרנט של החנות - "כי כשאין הרבה זמן פנוי צריך להקליק" - התמלא האתר בגולשים תוך דקות עד שקרס תחת העומס.



שעון הטוי ווץ' (toy watch) שענדה בחודשים האחרונים בכמה הופעות פומביות צפוי להיות אחד הלהיטים הגדולים של עונת החגים הקרבה בארה"ב. השעון הוא לא בדיוק פריט שווה לכל נפש - מחירם של השעונים מתוצרת המעצב מרקו מאווילה מתחיל בכ-200 דולר - אך הוא גם לא פריט לעשירים בלבד. בנוסף, הוא מדגים את יכולתה של אובמה להתעלם מצווים שמרניים וללכת עם משהו שנראה כמו צעצוע של ילדים, בקוטר של 4 ס"מ ובצבע זרחני.



אם אובמה היתה רק קולב בגדים מוצלח - והיא לא בדיוק נופלת לקטגוריית הדוגמנית עם אגן הירכיים הרחב שלה - קשה היה להתפעל מהמהומה התקשורתית סביב השעון החדש שלה או חליפות המעצבים האלמוניים שהיא העלתה לגדולה. אובמה לקחה על עצמה תפקיד גדול מזה: כעורכת דין מצליחה מאוד, בעלת תדמית של אשה חזקה פיסית ומנטלית, היא נדרשה לתפוס מקום בצלו של "המפקד העליון". אובמה לקחה את תפקיד "האמא הראשונה" בחדווה ובעוצמה: היא מקדמת במרץ רב תזונה בריאה ופעילות גופנית לילדים ותומכת ברפורמת הבריאות הממלכתית שמקדם הממשל - בניגוד לסוגיות פוליטיות אחרות שבהן בחרה לא להתערב. המסר שהיא משדרת הופך אותה לבעלת השפעה גדולה כל כך, הרבה מעבר לחשיבותם של צבע וגזרת הבגדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully