וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת דרום קוריאה צמחה ברבעון השלישי ב-2.9% - הקצב המהיר ביותר זה שבע שנים

סוכנויות הידיעות

26.10.2009 / 9:09

בעקבות הצמיחה המהירה מתעוררות הערכות כי הבנק המרכזי עשוי להעלות את הריבית, הנמצאת בשפל של 2%



כלכלת דרום קוריאה צמחה ברבעון השלישי בקצב המהיר ביותר זה שבע שנים. הנתון מעורר הערכות כי הבנק המרכזי במדינה יעלה את הריבית לראשונה זה יותר משנה.



התמ"ג של דרום קוריאה רשם ברבעון השלישי צמיחה של 2.9% לעומת הרבעון שקדם לו - הקצב המהיר ביותר מאז הרבעון הראשון של 2002, כך דיווח היום הבנק המרכזי בסיאול. ברבעון השני נרשמה צמיחה של 2.6%. אנליסטים מבלומברג צפו עלייה של 1.9%. בקצב שנתי צמחה כלכלת דרום קוריאה ב-0.6%.



דרום קוריאה הובילה עד כה את התאוששותה של אסיה, ביחד עם סין וסינגפור. חברות גדולות כמו יונדאי מוטור וסמסונג אלקטרוניקס דיווחו באחרונה על זינוק ברווחיהן, הודות ליצוא. כלכלני bnp פאריבה העריכו החודש דרום כי קוריאה עשויה להפוך לכלכלת ה-g20 השניה שמעלה את הריבית, אחרי אוסטרליה שלפני שבועיים העלתה את הריבית לראשונה מאז שיאו של המשבר הכלכלי.



בין אוקטובר 2008 לפברואר 2009 קיצץ הבנק המרכזי את הריבית ב-3.25% לשפל של 2%. ב-12 בנובמבר צפויה החלטת הריבית של הבנק המרכזי שבה הוא עשוי להחליט על העלאתה, לראשונה מאז אוגוסט 2008.



שר האוצר של דרום קוריאה, יון ג'יונג היון, אמר כי נתוני התמ"ג מפתיעים וכי ייתכן מאוד שהמדינה תצמח השנה. זהו שיפור בתחזיתו של היון, שאמר מוקדם יותר החודש כי כלכלת דרום קוריאה עשיוה לסגת בשיעור של פחות מ-1% השנה.



הייצוא מדרום קוריאה עלה ב-5.1% ברבעון השלישי, לעומת הרבעון השני. הצריכה הפרטית עלתה ברבעון ב-1.4% לעומת הרבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully