וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים בעדכון על פז: מגזר הזיקוק צפוי להמשיך ולהציג תוצאות חלשות

TheMarker Online

26.10.2009 / 9:23

מני כהן: "ממודל הערכת השווי נגזר למניית החברה מחיר יעד של 618 שקל, מחיר הגבוה בכ-9% ממחירה בשוק. לאור זאת, אנו מותירים את המלצתנו למניית פז על "תשואת שוק"



מגזר הקמעונאות והמסחר



ביחידת המחקר של בנק הפועלים מעריכים, כי השיפור המתון שרשם מגזר הקמעונאות והמסחר (קו"מ) ברבעון השני צפוי להימשך בטווח הקצר. להערכת האנליסטים, הביקוש לדלקים בתחנות התדלוק יישאר קשיח, ומגמת הצמיחה ברשת חנויות הנוחות yellow תימשך, אם כי בשיעורים נמוכים יותר מאלה שהורגלנו להם בעבר.



עם זאת, סבורים בבנק הפועלים כי התחרות המחריפה בענף הדלק על תחנות קיימות, שחוזי שכירותן מסתיים, המחסור בקרקעות להקמת תחנות חדשות ומחירן הגבוה, כמו גם הליך הרישוי הסבוך והממושך בעת הקמת תחנה חדשה (הליך הרישוי של תחנה חדשה כרוך בהשגת אישורים ורישיונות ממספר רב של גורמים ואורך בממוצע מספר שנים), יקשו על החברה לעמוד ביעד של כ-320 תחנות עד סוף 2012.



האנליסט מני כהן מיחידת המחקר של בנק הפועלים: "להערכתנו, הרחבת הפעילות על רקע התחרות המחריפה בענף הדלק, צפויה לגרור עלייה מהותית בהוצאות התפעוליות ושחיקה ברווחיות המגזר. לאור זאת אנו מניחים, כי מגזר הקו"מ ימשיך להציג שיעורי צמיחה נמוכים יותר מבעבר".



מגזר התעשיות



מגזר התעשיות הציג במחצית הראשונה של השנה ירידה ברווחיות, על רקע ההאטה הכלכלית וזאת בעיקר ברבעון הראשון, שנחשב חזק עונתית. להערכת האנליסטים של פועלים, מגוון הפעילויות במגזר, במקביל להרחבה והעמקת הפעילות בהן, צפויה להוביל ברבעונים הקרובים ליציבות בתוצאות.



מגזר הזיקוק



בבנק הפועלים סבורים, כי מגמת השחיקה במרווח הזיקוק, צפויה להמשיך ולהקרין לשלילה על הרווח ממגזר הזיקוק. כבר עתה ניתן להעריך את תוצאות מגזר הזיקוק לרבעון השלישי על בסיס התנהגות מרווח הייחוס, המהווה אינדיקציה לסביבה העסקית בה פועל בית הזיקוק.



מרווח הזיקוק לנפט מסוג ural (מרווח הזיקוק לייחוס המצוטט על ידי רויטרס) עמד ברבעון השלישי על כ-1.6 דולר לחבית בלבד, לעומת כ-6.7 דולר לחבית ברבעון המקביל אשתקד. לאור זאת, צפויות תוצאות חלשות גם בדו"חות הקרובים.



עם זאת, בבנק הפועלים מעריכים, כי המשך ההשקעות בבית הזיקוק לצד היתרונות היחסיים שלו, יסייעו לבז"א להמשיך ולהציג ביצועים עודפים בהשוואה למרווח הייחוס.



להלן עיקרי התחזית:




סיכום



"אנו מעריכים", אומר כהן, "כי המגמות שאפיינו את מגזרי הפעילות ברבעון השני של השנה צפויות להימשך בטווח הקצר. להערכתנו, מגזר הקו"מ צפוי להמשיך ולהציג שיפור קל בתוצאות, בעוד מגזר התעשיות צפוי לשמור על יציבות".



"מנגד", ממשיך כהן, "אנו סבורים כי מגמת השחיקה במרווח הזיקוק, צפויה להמשיך ולהקרין לשלילה על הרווח ממגזר הזיקוק. ממודל הערכת השווי נגזר למניית החברה מחיר יעד של 618 שקל, מחיר הגבוה בכ-9% ממחירה בשוק. לאור זאת, אנו מותירים את המלצתנו למניית פז על "תשואת שוק".



נתונים עיקריים (במיליוני שקלים, למעט רווח למניה)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully