וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יקבל 24 מיליון דולר מהבנק האיטלקי אינטסה

אתי אפללו

26.10.2009 / 9:41

בית משפט בניו יורק נתן פסק דין לטובת בנק הפועלים וקבע כי אינטסה ביצע תרמית



בית המשפט במדינת ניו יורק נתן ב-21 באוקטובר פסק דין לטובת בנק הפועלים נגד הבנק האיטלקי הגדול אינטסה. לפי פסק הדין, חייב הבנק האיטלקי לשלם לבנק הפועלים סכום של כ-24 מיליון דולר. ב-2003 מכר אינטסה לבנק הפועלים, עבור תיק ההשקעות העצמיות שלו, כתבי התחייבות של חברת מוצרי החלב האיטלקית הגדולה פרמה-לט, שקרסה כידוע זמן קצר לאחר כך.



הממונה על החטיבה הבינלאומית של בנק הפועלים, אלברטו גרפונקל, הוביל את המאבק המשפטי מול אינטסה. גרפונקל הבהיר כי מכירת כתבי ההתחייבות נעשתה על ידי הבנק האיטלקי בחוסר תום לב ובעת שידע כי פרמה-לט צפויה לקרוס. לדברי גרפונקל, אינטסה ביצעה את המכירה על מנת להקטין את חשיפתה לפרמה-לט על חשבון בנק הפועלים. לאחר שאינטסה סירב להיענות לדרישות בנק הפועלים, הוגשה נגדו תביעה בניו-יורק.



מבנק הפועלים נמסר כי חבר המושבעים בניו-יורק פסק אתמול שמכירת כתבי ההתחייבות של פרמה-לט לבנק הפועלים נעשתה כחלק ממזימה שנרקמה במטרה להשיג כספים לפרמה-לט. לפי בנק הפועלים, פסק בית המשפט כי אינטסה ביצע מעשה תרמית נגד בנק הפועלים והיה שותף למעשי תרמית מצד חברות בנות של פרמה-לט.



בבנק הפועלים מציינים כי בעקבות מתן פסק הדין קיימת אפשרות להגשת תביעות נוספות בסכומים גבוהים ביותר נגד אינטסה. מוסדות פיננסיים נוספים ברחבי העולם קנו כתבי התחייבות דומים של פרמה-לט באמצעות אינטסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully