וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'פרי פיקוור, הנהנה העיקרי מהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף, נמצא מת בבריכה בביתו

סוכנויות הידיעות

26.10.2009 / 11:05

היה שותפו וידידו הטוב של מיידוף; נאשם כי הרוויח יותר מ-7 מיליארד דולר מההונאה; היה בן 67 במותו



ג'פרי פיקוור, פילנתרופ המואשם כי הרוויח יותר מ-7 מיליארד דולר, מהונאת ההשקעות של חברו הוותיק ברנרד מיידוף, נמצא ללא רוח חיים בבריכה שבביתו בפלורידה, כך מסרה המשטרה. פיקוור היה בן 67 במותו.



אשתו של פיקוור, ברברה, גילתה את גופתו ומשתה אותו מן המים. המשטרה מעריכה כי פיקוור מת מטביעה, אך לא שוללת אפשרויות אחרות. על גופתו לא נמצאו סימני אלימות, וידוע כי הוא סבל מפרקינסון וממחלות לב. לדברי עורך הדין של המשפחה, ויליאם זייבל, פיקוור לא היה בקו הבריאות.



משקיעים שהפסידו את כספם בהונאת מיידוף האשימו את פיקוור בשיתוף פעולה עם מיידוף, וטענו כי הוא היה הנהנה העיקרי מההונאה. בתביעה משפטית שבה ניסו המשקיעים להשיב את כספם האבוד, טען הנאמן אירווינג פקרד על פיקוור להחזיר יותר מ-7 מיליארד דולר שקיבל ברווחים מזויפים. בהודעת אימייל ששלח פיקרד אתמול הוא כתב כי 'התביעה תימשך'.



פיקוור ואשתו הקימו את קרן פיקוור ב-1989, אשר העניקה מיליוני דולרים למכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס, לספריית ניו יורק, ולהיומן רייטס פירסט,ומימנה גם מחקרי סוכרת בבית הספר לרפואה של הרווארד. הקרן, שנכסיה נוהלו בידי מיידוף, דיווחה ב-2007 כי תיק ההשקעות שלה מוערך בכמעט מיליארד דולר. לאחר שההונאה נחשפה בדצמבר, הודיעה הקרן כי תפסיק להעניק מענקים וכי היא עשויה להיסגר.



אולם, עורך הדין מטעם הנאמנים אמר כי טענותיו של פיקוור אינן אמינות וכי משך יותר כסף מכל משקיע אחר במהלך שלושת העשורים בהם נמשכה ההונאה, וכי היה עליו לזהות כי מדובר בהונאה. לפי עורכי הדין, ספרי החשבונות של פיקוור, "עמוסים בהונאות בוטות וגלויות", והיה עליו לזהות זאת משום שהיה משקיע מתוחכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully