וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית פסגות על דו"חות שופרסל: צפי לעוד רבעון שימחיש את חוזק הרשת גם בסביבה מאתגרת

TheMarker Online

26.10.2009 / 11:20

שופרסל צפויה לפרסם את תוצאות הרבעון השלישי ביום רביעי. טליה לויברג: "גם ברבעון זה אנו מצפים להמשך מגמת היציבות המרשימה שהפגינה הרשת במחצית הראשונה של 2009"



למרות השקת המועדון של הרבוע, הלחצים מצד הרשתות הפרטיות ודיווחי העיתונים על ירידה מהותית בהיקף תווי השי בתקופת החגים, ממשיכה לשמור על נתח השוק שלה ברבעון השלישי.



מנגד, העיתונים ממשיכים לדווח כי השפעות הסביבה הכלכלית עדין ניכרו היטב בנתוני ענף המזון ברבעון השלישי עם ירידה של כ-2% במכירות הרבעון ותמונה אף שלילית יותר לתקופת החגים. "אנו מעריכים כי שופרסל תציג תמונה אופטימית יותר מזו המצטיירת לענף עם ירידה זניחה במכירותיה שתלווה ברווחיות תפעולית של 4.35%", אומרת טליה לויברג, ממחלקת מחקר sell side בפסגות בית השקעות.



אין ספק כי מדובר בשחיקה אל מול הרבעון המקביל אך יש לזכור כי בסביבת הפעילות ברבעון השלישי של 2008 גולמה אינפלציית מחירי המזון במלואה במכירות הרשת ובמרווחיה, כך שהיא הייתה רחוקה מלייצג.



"מאז העלאת המלצתנו, הניבה מנית שופרסל תשואת יתר על המדד, מה שהביא לצמצום הדיסקאונט לרמה של 8% בלבד ביחס למחיר הפתיחה", אומרת לויברג, "הסביבה הכלכלית עדין רחוקה מלהיות אופטימאלית וכך גם רמת התחרות בענף אך גם ברבעון הנוכחי צפויות התוצאות להמחיש את עוצמת רשת המזון הגדולה, זו שהגיעה מוכנה ומבוססת לאתגרים הנוכחיים".



לאור הנ"ל, תשואת הדיבידנד שמאפיינת את שופרסל והעובדה כי רמות המחירים בשוק אינן מייצגות
דיסקאונטים במרבית המניות, ממשיכים בפסגות בתשואת יתר.



תחזיות לתוצאות הרבעון השלישי:




הכנסות - מול תמונה פסימית המציגה ירידה של כ-2% במכירות שוק מוצרי הצריכה השוטפת;
ברבעון השלישי, הערכת פסגות היא לירידה של כ-0.5% שתציג שופרסל במכירותיה.



אמנם בפסגות מצפים כאן לירידה של כ-1.5% במכירות החנויות הזהות אך נראה כי הרבעון השלישי יהיה האחרון במגמה השלילית וכי כבר ברבעון הרביעי ניתן לצפות לפחות ליציבות על רקע תחילת
זחילת מחירים והעובדה כי הרבעון הרביעי של 2008 כבר גילם סביבה של האטה ותחרות מוגברת:



מדד המזון - על רקע העלאת המע"מ בתחילת יולי וסימנים להתאוששות מסוימת שהחלה ברמות המחירים, עלה מדד המזון של הלמ"ס ברבעון השלישי בכ-2% אל מול הרבעון השני ובכ-1% מול הרבעון המקביל.



"אנו עדין מעריכים כי ברשתות השיווק משקפים המחירים רמות נמוכות יותר שקרובות ליציבות אל מול הרבעון המקביל, זאת כמובן על רקע המבצעים, המותג הפרטי ומועדוני הלקוחות שלא בהחלט מגולמים במלואם בחישובי הלמ"ס", אומרת לויברג.



האם שוק המזון מתאושש? סימני המיתון עדין כאן אך לא מדובר בהשפעות מהותיות. מעבר קל לפורמטי ההארד דיסקאונט, מעבר למוצרים הזולים יותר שביטויו בין היתר בהמשך צמיחת המותג הפרטי (התורם לרווחיות הרשתות) וירידה של 2%-3% בגודל הסל - כל אלה מובילים להמשך דיווחים של סטורנקסט על ירידה של כ-2% ברבעון השלישי במכירות מוצרי צריכה.



יציבות מרשימה בנתח השוק גם ברבעון השלישי. למרות דיווחי העיתונים על ירידה של כ-25% ברכישות בתווי השי בתקופת החגים האחרונה, למרות מהלך השקתו של מועדון הלקוחות של קבוצת הרבוע הכחול ולמרות המשך התחרות מצד הרשתות הפרטיות, ממשיכה שופרסל לשמור על נתח שוק יציב של 37.2% ברבעון השלישי. בחודש ספטמבר הוא אף הגיע לרמה של 38.9% (מול 38.4% בספטמבר 2008).



רווחיות גולמית - מהלך השקתו של הפורמט מגה בול בסוף 2008 הוביל לעלייה ברמת התחרות בענף שהתבטאה בשחיקת המרווח הגולמי של שופרסל לרמה של 25.8% ב-h1 09. כעת, לאחר שהשתתפות הספקים במהלך של הרבוע הסתיימה והמע"מ (ולא רק הוא) מתבטא בתחילת זחילה של מחירי המזון מעלה, ההערכה של פסגות היא כי התחתית מאחורינו וכי ניתן לצפות לשיפור קל ברמת המרווח הגולמי של שופרסל לרמה של כ-25.9% שתשקף גם את מבצעי החגים.



רווחיות תפעולית - את ההפתעה העיקרית של הרבעון הקודם סיפקה שופרסל באמצעות רווחיות תפעולית של כ-4.8%. יש לזכור כי הרבעון השלישי מאופיין עונתית בהיקפי הוצאות תפעול גבוהים יותר - הוצאות פרסום על רקע החגים, הוצאות חשמל גבוהות יותר ועוד.



טליה לויברג מפסגות בית השקעות: "סך הכל אנו מעריכים כי הרשת תדע לשמור על שיעור הוצאות די יציב ביחס לרבעון המקביל והמשמעות - צפי לרווחיות תפעולית של 4.35%.



אמנם מדובר בירידה של כ-15% ברווח התפעולי אל מול התקופה המקבילה אך יש לזכור כי ב-q3 08 רשמה הרשת רווחיות גולמית של 26.7% ורווח תפעולי של 5.1%, שיעורים אשר אינם מייצגים סביבת פעילות נורמאלית.



רווח נקי - להערכת פסגות בית השקעות צפויה שופרסל להציג רווח נקי של 71 מיליון שקל. במחצית הראשונה של 2009 הושפעו התוצאות מהכנסות מימון אשר מצפים בפסגות כי החל מהרבעון הנוכחי יחזרו לרמה מייצגת יותר.



בגין המחצית הראשונה הניבה שופרסל תשואת דיבידנד של כ-4% ובפסגות מעריכים כי החברה תמשיך להניב דיבידנד למשקיעיה גם בהמשך השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully