וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל השקעות הנדל"ן של קלפרס, קרן הפנסיה של עובדי קליפורניה, התפטר

רויטרס

26.10.2009 / 11:23

חב' פיתוח נדל"ן בה השקיעה 970 מ' ד' פשטה את הרגל; השקיעה גם בחב' ישראליות: פיטנגו, כרמל, JVP



מנהל השקעות הנדל"ן שהוביל את קלפרס, קרן הפנסיה של עובדי מדינת קליפורניה - קרן הפנסיה הגדולה בארה"ב - להפסדים, התפטר מתפקידו כיועץ לקרן, כך מסר דובר מקפרליין פרטנרס בשבת.



ויקטור מקפרליין, מנכ"ל פרליין פרטנרס, סיים את התקשרותו עם קרן הפנסיה, השווה 200 מיליארד דולר, אישרה דוברת החברה, ג'ולי צ'ייס. "אני יכולה לאשר שמקפרליין, מיוזמתו שלו, התפטר כמנהל קליפורניה אורבן אינווסטמנט פרטנרס, מסיבות שמקובלות על קלפרס", מסרה צ'ייס.



קליפורניה אורבן פרטנרס הוקמה ב-1995 ככלי השקעות על ידי קלפרס, כוכב הכדורסל לשעבר ארווין "מג'יק" ג'ונסון ומקפרליין, כדי לרכוש ולפתח נדל"ן בשווקים עירוניים בקליפורניה, מרביתם עם ריכוז גבוה של מיעוטים, נאמר בהודעה לעיתונות שפרסמה קלפרס.



מקפרליין פרטנרס היא חברת ניהול השקעות נדל"ן בסן פרנסיסקו המנהלת נכסים בשווי 10 מיליארד דולר עבור כמה מקרנות וחברות הפנסיה הגדולות בעולם, לפי אתר האינטרנט שלה. החברה זכתה לביקורת ציבורית לאחר השקעה של 970 מיליון דולר שביצעה בלנד-סורס קומיוניטיס דיבלופמנט, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל" בשבת.



לנד-סורס הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2008, כ-18 חודשים לאחר שקלפרס רכשה את החברה, שהשקעתה העיקרית הייתה שטח של 61 קמ"ר לפיתוח בפאתי לוס אנג'לס. קרן קלפרס, שהשקיעה בעבר גם בחברות ישראליות כגון פיטנגו, כרמל, jvp ועוד, הפסידה כ-40 מיליארד דולר במשבר הכלכלי מאז פברואר 2008, אז הגיע שווייה ל-240 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully