וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט: הייתי צריך לעשות יותר לריסון השכר, אך ישנם דברים שלא ניתן לשנות

סוכנויות הידיעות

26.10.2009 / 14:05

"הרעיון לפיו אנשים שמזיזים כסף ממקום למקום הם במעמד מועדף הוא מוגזם, אמר המיליארדר, בראיון ל-BBC



המיליארדר וורן באפט, שמרוויח 100 אלף דולר בשנה כיו"ר ומנכ"ל חברת האחזקות ברקשייר התאוויי, אמר כי הוא עצמו היה צריך לעשות יותר לריסון שכר הבנקאים כאשר היה יו"ר בנק ההשקעות סלומון ברדרס. עם זאת, הודה באפט כי ריסון השכר הוא אכן משימה קשה.



"הייתי ממש כישלון חרוץ בזה", אמר באפט בראיון ל-bbc, שחלקו שודר היום ברדיו הבריטי. "הרעיון לפיו אנשים שמזיזים כסף ממקום למקום הם במעמד מועדף - ובמדינה זו הם באמת כאלה, אפילו מבחינת מסים - הולך ומתרחק מהמקום שבו באמת היינו צריכים להיות", הוסיף.



דבריו של באפט, המשקיע המצליח ביותר והאיש השני בעושרו בעולם, נאמרו על רקע מאמציהם של ראשי מדינות ופוליטיקאים ברחבי העולם להגביל את שכר הבנקאים ולרסן נטילת סיכונים. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, וראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמרו שהבונוסים צריכים להיות תלויים בביצועים לטווח ארוך.



באפט היה יו"ר ומנכ"ל זמני בבנק ההשקעות סלומון ברדרס ב-1991 ו-1992, כאשר החברה ביקשה להתאושש ממעורבותה בשערורייה שנגעה למכירת אג"ח ממשלתיות, ונעזרה בו.



באפט הודה כי קשה להוריד את שכרם של הבנקאים. "ישנם דברים בחיים שלא ניתן לשנות", אמר באפט ל-bbc. "כשאתה עובד עם בני אדם, הם אף פעם לא מתנהגים באופן מושלם".



באפט בן ה-79 הפך את ברקשייר בארבעה עשורים לחברה המחזיקה ב-150 מיליארד דולר, כאשר השקיע בחברות שהיו בקשיים, בתחומים הנעים בין משקאות קלים להשכרת מטוסים. "נולדתי בר מזל", אמר באפט. "אסור לי להונות את עצמי לחשוב שאני אדם נעלה. רוב האנשים העשירים בארה"ב ובבריטניה הם לא היו מצליחים אם היו חיים בבנגלדש או מקום דומה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully