וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחדש גל הלנות השכר: העובדים ב-23 רשויות מקומיות לא קיבלו את שכרם

חיים ביאור

26.10.2009 / 14:15

עיני מציע להעביר חלק מכספי הקרן למפעלים במצוקה לטובת תשלום שכר ברשויות



בעוד ההסתדרות חתמה השבוע על הסכם יוצא דופן, המשפר את שכרם של 60% מבין 100 אלף עובדי הרשויות המקומיות שהכנסתם נמוכה, מתחדש גל הלנות השכר במגזר זה. העובדים ב-23 רשויות מקומיות לא קיבלו את את שכר חודש ספטמבר ובחלקן לא שולם השכר כבר 4-6 חודשים.



יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יוזם מהלך לפיו חלק מהכספים שיצטברו בקרן למפעלים במצוקה העומדת לקום - יופנו כהלוואות לרשויות מקומיות המתקשות לשלם את שכר עובדיהן והמוכנות לבצע תוכניות הבראה. הקרן, בהיקף של 3-2 מיליארד שקל, עמדה להתחיל לפעול כבר בקיץ האחרון, אך עקרונות פעולתה טרם סוכמו סופית בין נציגי ההסתדרות, לשכת התיאום ומשרד האוצר.



לדברי ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף (פקידים לשעבר), המייצגת את עובדי הרשויות המקומיות, "אנו עוקבים בחשש לנוכח העובדה שמאות רבות של עובדים ברשויות המקומיות אינם מקבלים את שכרם במועדו". לדבריו, "אם מגמה חמורה זו לא ניפגש, אכנס את ראשי הסתדרות המעו"ף יחד עם ועדי העובדים באותם ישובים, כדי שנגיב בצעדים שתחילה יהיו מתונים אך לאחר מכן יהיו כואבים".



לפני שלוש שנים, בעת שפרץ גל הלנות שכר שהקיף עשרות עיריות, מועצות מקומיות, מועצות דתיות, ההסתדרות הגיבה בהכרזה על שביתה שהקיפה לא רק את הרשויות המקומיות, אלא את המגזר הציבורי. זאת, לאחר שהתערבותו של בית הדין הארצי לעבודה בבעיה לא הועילה.



לדברי בר דוד, "אני מקווה שלא נצטרך להגיע למצב שבו ניאלץ לנקוט צעד מרחיק לכת כזה". עוד הוא אמר כי הלנת השכר פוקדת בעיקר רשויות מקומיות חלשות, ביניהן ג'לג'וליה, חצור הגלילית אבו סנאן, אל שגור (עיכוב של חצי שנה בתשלום משכורות העובדים) וינוח-ג'ת (4 חודשים).



במרכז השלטון המקומי טוענים שאחת הסיבות לקושי של חלק מהרשויות לשלם את שכר עובדיהן הוא הקיצוץ של 25% במענקי האיזון שמעבירה המדינה לרשויות, ב-2009 לעומת אשתקד. מנגד, באוצר אומרים כי מרכז השלטון עצמו התגאה בהסכם ולפיו מענקי האיזון לחרשויות יסתכמו השנה ב-2.4 מיליארד שקל. "התנהלות כספית נכונה של 23 הרשויות המקומיות, היתה מאפשרת להן לעמוד בהתחייבויותיוהן, כולל תשלום השכר לעובדים", טוענים באוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully