וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני מזוז: עו"ד חיצוניים למשרדי הממשלה - כשיש צורך במומחיות מיוחדת של משפטן, או בשל עומס עבודה

נורית רוט

26.10.2009 / 15:24

העסקת יועץ משפטי חיצוני תהיה באחריות המשרד הממשלתי, ולא ידרש אישור הוועדה, כפי שהיה נהוג בעבר



משרד המשפטים פרסם היום הנחיה של היועץ המשפטי לממשלה בנושא רכישת שירותים משפטיים חיצוניים ע"י משרדי הממשלה. ההתקשרות תעשה בדרך כלל במקרים של צורך במומחיות מיוחדת של משפטן מחוץ לשירות המדינה, או בשל עומס עבודה בעניינים דחופים וכיוצא באלה.



ההנחיה החדשה קובעת את הטעמים שמצדיקים העברת ביצוע עבודה משפטית עבור משרד ממשלתי ליועץ משפטי חיצוני, ואת ההליכים לאישור היתקשרות מסוג זה. בהתאם להנחיה החדשה, במרבית המקרים, העסקת יועץ משפטי חיצוני על ידי משרד ממשלתי, היא באחריות המשרד הממשלתי, ואינה טעונה אישור של הוועדה לאישור העסקת יועצים משפטיים חיצוניים במשרד המשפטים, כפי שהיה נהוג בעבר.



לפי ההנחיה, בחירת היועץ המשפטי החיצוני תיעשה תוך התחשבות בכישוריו המשפטיים, ניסיונו בתחום, ובעבודות אחרות שביצע עבור משרדי הממשלה והיקפן. היועץ החיצוני יעבוד תחת הנחיית ופיקוח היועץ המשפטי של המשרד הממשלתי, אשר יוודא גם שלא יהיה ניגוד עניינים.



עוד נקבע כי כאשר היקף ההיתקשרות עולה על 250 אלף שקל בשנת כספים אחת, או כאשר לנושא רגישות משפטית או ציבורית, כגון ייעוץ משפטי בעניין חוקתי או בעניין הקשור לטוהר מידות, או ייצוג הממשלה בוועדות הכנסת, תהיה ההתקשרות עם היועץ החיצוני כפופה לאישור הוועדה במשרד המשפטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully