וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות לבנייה לחרדים בבית שמש: דתיים לאומיים מנעו סיור קבלנים שקיים משרד הבינוי והשיכון

רנית נחום-הלוי

26.10.2009 / 16:36

מאות מפגינים דתיים הגיעו לכנס שנערך לקבלנים ונכנסו לדבריו של ראש העיר שהציג את תוכנית הבנייה



תושבי שכונת רמת בית שמש מנעו היום סיור שקיים משרד הבינוי והשיכון לקבלנים, לקראת שיווק של 40 מתחמים לבניית 2,176 דירות המיועדות לחרדים. מאות מפגינים דתיים לאומיים הגיעו לכנס שנערך, נכנסו לדבריו של ראש העיר שהציג את תוכנית הבנייה ומנעו ברכביהם את הכניסה לאתר.



"לא הצלחנו לראות את השטח כי עמדו שם הרכבים וסגרו את הכביש. חיכינו שעה ואז הגיעה המשטרה, משמר גבול ויצאנו מהמקום בלי להתרשם", מתאר סמנכ"ל חברת אביסרור משה ובניו, ג'קי אביסרור, "ראש העירייה חילק חוברת לכל אחד מהקבלנים בה תוארו כל המתחמים במכרז והחלוקה למגרשים שיועדו לדתיים, לחרדים ולחילונים. זה נשמע הזוי. הם גם אמרו לנו שלא משנה איזה הנחיות נקבל ממשרד הבינוי והשיכון, עלינו לקחת בחשבון שזו החלוקה. מה זה מדינת עולם שלישי?".



"בבית שמש יש בעיה דמוגרפית והדתיים והחרדים לא מסתדרים זה עם זה", מסבירה תושבת המקום ברברה בראון שהשתתפה בהפגנה, "ראש העיר רוצה שתהיה כאן שכונה חרדית, ואת זה לא ניתן. אנחנו חס וחלילה לא נגד חרדים, אלא רוצים לחיות בשלום ובשקט. לא נראה שזה מה שהחרדים רוצים. הם נוקטים נגדנו באלימות, נגד נשים, ילדים ובני נוער, זורקים עלינו אבנים ומונעים מאיתנו לפתוח מוסדות חינוך. נמאס לנו. אנו רוצים לשמור על הבית שלנו, לא לחיות בפחד ובשנאה. אנו אוהבים את העיר, רוצים להמשיך לגור בה ולא נעזוב".



לסיור הגיעו מספר חברות קבלן בעיקר ירושלמיות ביניהן חברת י.ח דימרי, שרבט חברה לבניין, אביסרור משה ובניו, דונה, מי-טל, חיים זקן ויורו ישראל. משרד הבינוי והשיכון הבהיר לא אחת ששיווק הקרקעות ייעשה לכל המגזרים, הדתיים, החרדים והחילונים כאחד. עם זאת, השטח העיקרי לדירה המוצע במתחם הוא 90 מ"ר בלבד. ספק רב אם לדירות כאלה יעברו משפרי דיור או משפחה ברמה ממוצעת ומעלה, כמו אלו המרכיבות את השכונות הדתיות. "כל הבלאגן הזה בהחלט מרתיע", אומר אביסרור, "מה שאומר ששום דבר במקום הזה לא יעבור בקלות".



ממשרד הבינוי והשיכון נמסר בתגובה, "משרדנו נוהג במכרזים עם עיריית בית שמש כפי שנהוג ומקובל עם כל יתר הרשויות המקומיות, בתיאומים כנדרש על פי כל דין ובכללם חוק חובת המכרזים. המשמעות - מתן אפשרות רכישה לכלל האוכלוסייה ולאו דווקא לאוכלוסיה החרדית. שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס אף פגש חלק מחברי המועצה והדגיש בפניהם כי השיווק אינו מיועד רק לציבור החרדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully