וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלכלן אנדרו סמיתרס: "מדד S&P 500 מוערך יתר ב-40%; צפוי לצנוח בקרוב"

סוכנויות הידיעות

26.10.2009 / 17:24

סמיתרס: "הגדלת היצע הכסף על ידי בנקים מרכזיים יצר בועה חדשה, וכשהיא תתפוצץ, נחזור למיתון"



הכלכלן אנדרו סמיתרס טוען כי מדד המניות s&p 500 בארה"ב מוערך ביתר בכ-40% וצפוי לצנוח על רקע צמצום הרכישות של ניירות ערך שמבצעים בנקים מרכזיים בעולם. אותן רכישות דחפו כלפי מעלה, לדברי סמיתרס, את מחירי הנכסים. כך דיווחה ספקית המידע הפיננסי בלומברג.



סמיתרס, נשיא חברת המחקר סמיתרס, העריך בראיון שנערך עמו בסוף השבוע כי הירידות בשווקים צפויות משום שהבנקים יאלצו למכור מניות נוספות כדי לגייס הון נוסף. נפילה של 40% במדד s&p 500 ממחיר הסגירה בסוף שבוע שעבר, משמעה ירידה לרמה של 647.76 נקודות - רמה נמוכה יותר משפל של יותר מעשור שרשם המדד בחודש מארס.



"השווקים מאד פגיעים בסוף תקופה של הגדלת היצע הכסף (quantitative easing)", אמר סמיתרס, בן 72, שהמליץ להימנע מהשקעה במניות בשנת 2000, זמן קצר לפני כניסת שוק המניות בארה"ב לשוק דובי שנמשך שנתיים.



"בנקים מרכזיים יאלצו מתי שהוא להפסיק, וכאשר זה יקרה, הכל ייפול. בנקים מרכזיים בעולם, החל מהבנק הפדרלי בארה"ב וכלה בבנק אוף אינגלנד בבריטניה, החלו בשנה שעברה בהזרמה חסרת תקדים של מזומנים לשוקי האשראי כדי להציל את המערכת הפיננסית העולמית מהמשבר החמור ביותר מאז תקופת השפל כלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. "רכישות אלו כנראה מתקרבות לסיומן", אמר סמיתרס.



"הגדלת היצע הכסף יצרה בועת נכסים קיצונית נוספת, שעד כה מחזיקה מעמד", אמר סמיתרס. "אבל אם היא תגדל יותר מדי ואז תתחיל לצנוח, אנחנו נחזור ישר חזרה למיתון", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully