וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: בנק ישראל עשה די והותר כדי לעזור ליצואנים - הגיעו הזמן שייקחו עצמם בידיים

טל לוי

26.10.2009 / 17:57

נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש: מברך על החלטת הנגיד להותיר את הריבית ללא שינוי



"אנו מאמינים שבנק ישראל עשה כבר די ויותר בכדי לעזור ליצואנים והם באמת כבר צריכים לקחת את עצמם בידיים", כך כותבים היום (שני) בכלל פיננסים בעקבות החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית ללא שינוי. "הגורמים שצריכים למשוך כעת את תשומת ליבו של בנק ישראל הם בעיקר עליית מחירי הדיור, סביבת האינפלציה החיובית, התייצבות רמות האבטלה ובכלל, יציאה ממשבר דורשת סביבת ריבית גבוהה יותר", כותב הכלכלן אמיר כהנוביץ.



"בנק ישראל, כבר די ברור, לא נלחם נגד ספקולנטים אלא נגד היחלשות הדולר בעולם. עדות לכך אנו מוצאים מהשוואת השקל אל מול ששה המטבעות המובילים בעולם, למעט הדולר, כשלעומתם השקל יציב עם נטייה דווקא לפיחות", כותב כהנוביץ.



עוד מעריכים בכלל פיננסים שהבנק נזהר מהעלאת ריבית בזמן שבשאר העולם הצפי הוא לתחילת העלאות רק באמצע 2010. גם אם העלאה נחוצה מעט הבנק ייזהר פן יאותת על תחילת מגמת העלאות, כזאת שתביא לייסוף משמעותי של השקל ולפגיעה ביצואנים. צריך לזכור שברמות ריבית נמוכות יש משמעות גבוהה יותר לשינוי של רבע אחוז, ואין משקלו של שינוי של רבע אחוז ברמות נמוכות כברמות גבוהות.



בכלל פיננסים מעריכים כי בנק ישראל יעלה את הריבית בחודש הבא לאחוז ובינואר 2010 כבר ל-1.25% וכי עד לסוף 2010 תגיע ריבית בנק ישראל ל-2.75%, גבוה מהמגולם בשוק.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר כי "שימוש בנשק הריבית מוקדם מדי עלול להיות הרסני למשק הישראלי ולגרור את המשק למיתון ממושך".



לדברי ברוש, "כשכל העולם נמנע מהעלאות ריבית, מוטלת גם עלינו חובת הזהירות, מה גם שהאינפלציה הצפויה הינה סביב אמצע יעד המחירים. הריבית בארה"ב עדיין אפסית ויצירת פער ריבית חיובי עלול להאיץ את התחזקותו של השקל ובכך לפגוע ביכולת התאוששותו של היצוא הישראלי. הכלכלה הריאלית עדיין נדרשת לכל סיוע אפשרי, על מנת להיחלץ מהמשבר העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully