וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: רק 38% מהמנהלים שערכו עסקאות מיזוג ורכישה דיווחו על הצלחה בהשגת היעדים

מיכאל רוכוורגר

26.10.2009 / 19:09

הנתונים הוצגו היום בכנס השנתי למימון תאגידי גלובלי שערכו קסלמן וקסלמן ופירמת עורכי הדין מוריסון



רק 44% מהמנהלים מדווחים כי עסקאות המיזוג והרכישה (m&a) שביצעו השיגו את המטרות הפיננסיות המקוות. כך מעלה מחקר שהציג בן לזרוס, ראש תחום integration post m&a, בקבוצת הייעוץ של pwc ישראל. המחקר הוצג בכנס השנתי למימון תאגידי גלובלי שערכו היום קסלמן וקסלמן pwc ישראל ופירמת עורכי הדין הבינלאומית מוריסון-פורסטר בתל אביב.



לזרוס מציין כי "עסקאות מיזוג ורכישה חוצות גבולות מביאות עימן מורכבויות רבות. ממחקר pwc עולה, כי 64% מהמנהלים סבורים שעסקאות המיזוג והרכישה שניהלו היו בעלות חשיבות אסטרטגית מכרעת, אולם 38% בלבד דיווחו על הצלחה בהשגת היעדים התפעוליים של המיזוג. עקב המשבר הכלכלי, תהליכי אינטגרציה של עסקים במסגרת פעילות m&a הופכים לקשים יותר מתמיד, כך שהמבחן להצלחתם קשה יותר. חלון ההזדמנויות להצלחה קטן יותר מאידך. אין מקום לטעויות דוגמת משימות שנשכחו, הגדלת ההוצאות, או אי עמידה בזמנים וביעדים".



לזרוס הציג שורה של פעולות מומלצות כדי להצליח באינטגרציה עסקית חוצת-גבולות: הימנעות מהבטחות שלא ניתן לקיימן כבר בהתחלה; שימוש יעיל בבדיקת נאותות על מנת לבחון את אסטרטגית האינטגרציה ואת הסיכונים; ביצוע ביקורת סינרגיה יעילה; שקיפות מוחלטת בנוגע ליעדים, מודל ביצוע בעל מטרות ברורות והערכות זהירה מאד של כל המשתתפים.



עוד הוסיף לזרוס: "קיים צורך באיזון והעמדת סדר עדיפויות ללא פשרות לשם שמירה על ליבת העסק והשינוי המתחולל גם יחד וכן התמקדות באנשים - אנשי מפתח, תקשורת, תרבות וארגון התהליך ולא לשכוח מיהם הלקוחות האמיתיים. קצב ביצוע נחוש ונקיטת זהירות במחלוקות שמתפרצות; שליטה בתהליך, בדגש על ניהול סיכונים, משימות, שינויים ומשאבים".



אבי ברגר, שותף מנהל בפירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן pwc ישראל אמר: "מההיסטוריה העסקית אנו למדים, כי כשיש עליה משמעותית בפעילות עסקות מיזוגים ורכישות, הדבר מהווה סימן לכך שסוף המשבר מתקרב".



כמו כן ציין ברגר כי "הסיבה לכך שהתגברות בפעילות מיזוגים ורכישות מעידה על סיומו של מיתון, היא שהנהלות החברות רגועות יותר, ואנשים פחות חוששים מן העתיד הנראה לעין. ההנהלה מוכנה להקדיש חלק מזמנה לנושאים שאינם רק היומיום השוטף של עסקי הליבה".



נוסף על כך ציין ברגר כי מרבית עסקאות ה-m&a מחייבות מימון בהיקפים גדולים, ועלייה בפעילות זו היא גם אינדיקציה לכך שמוסדות פיננסיים מוכנים לשחרר קווי אשראי ונזילות לשוק. מנגד, אמר ברגר, כי בשלב המיידי לאחר מיזוגים ורכישות ייתכנו פיטורים שיחמירו את בעיית האבטלה, אולם לטווח הארוך עליה בפעילות זו מעידה על מגמה חיובית.



ליאת אנזל-אביאל, ראש תחום ליווי עסקות בקבוצת הייעוץ של pwc ישראל, הוסיפה: "המשבר הכלכלי הביא לכך שאנחנו עומדים כיום בפני שוק של קונים. יש פחות תחרות על העסקאות, וגם מכפילי השווי ירדו בשנה האחרונה במרבית הסקטורים. אנו עדיין רואים, עם זאת, פערי ציפיות בין הקונים לבין המוכרים מבחינת מחירי הסגירה. בשל אי הבהירות השוררת בשוק, תהליכי הסגירה נמשכים זמן רב יותר, ומבחינת המוכרים הדבר מהווה סיכון לכך שמחיר הסגירה של העסקה יהיה נמוך משמעותית מזה שציפו לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully