וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשל בארה"ב עלול לפרוץ את תקרת החוב הלאומי של 12.1 טריליון דולר עד סוף נובמבר

סוכנויות הידיעות

26.10.2009 / 20:10

פריצה עלולה לסכן את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב; הקונגרס העלה תקרת החוב 8 פעמים מאז 2002



החוב הלאומי של ארה"ב צפוי לפרוץ את תקרת החוב הקבועה בחוק בסך 12.104 טריליון דולר עד סוף החודש הבא. זאת על רקע כוונת משרד האוצר האמריקאי למכור השבוע אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בסך 123 מיליארד דולר. המרחק בין רמת החוב הנוכחית לתקרת החוב הוא כעת כ-211 מיליארד דולר.



מאז שנת 2002, הגביהה הקונגרס את תקרת החוב הלאומי של ארה"ב לא פחות משמונה פעמים, ומאז שנת 1940 הועלתה תקרת החוב יותר מ-90 פעמים. במקרה שהחוב הלאומי יחרוג מתקרת החוב עלול הדבר להביא להפסקת פעילות זרועות הממשל בארה"ב, אם כי מקרה דומה שאירע בשנת 1995, כאשר הממשל חרג לתקופה קצרה מתקרת החוב, לא הביא להשבתת פעילות הממשל.



שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, ביקש מהקונגרס כבר בחודש אוגוסט להעלות את תקרת החוב של ארה"ב מרמתה הנוכחית של 12.1 טריליון דולר. הקונגרס צפוי בסופו של דבר להחליט על העלאת התקרה, משום שאם לא יעשה כן, עלול הדבר להעמיד בסכנה את דירוג האשראי המושלם של ארה"ב.



הגירעון בתקציב הממשל ארה"ב בשנת התקציב האחרונה שהסתיימה בסוף בספטמבר, הסתכם ב-1.4 טריליון דולר - שיא של 64 שנה. הגירעון השנתי היה שווה ערך ל-9.9% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) של ארה"ב - פי שלושה משיעורו בשנת התקציב הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully