וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלפוניקה שכרה את ג'י.פי מורגן וסנטנדר לייעץ על רכישת GVT הברזילאית מידי שאול שני

סוכנויות הידיעות

26.10.2009 / 21:04

על פי הדיווח, בנקו סנטנדר אף עשוי לסייע במימון העסקה, לדברי מקורבים



(סימול tef.mc) הספרדית, חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, שכרה את שירותי הבנקים ג'י.פי מורגן צ'ייס ובנקו סנטנדר כיועצים לרכישת חברת הטלקום הברזילאית gvt מידי איש העסקים שאול שני, לדברי גורמים המקורבים למצב, דיווחה ספקית המידע הפיננסי בלומברג. בנקו סנטנדר אף עשוי לסייע במימון העסקה, הוסיפו הגורמים.



בתחילת החודש, הגישה טלפוניקה ל-gvt הצעת רכש בסך 3.8 מיליארד דולר, בניסיון לגבור על הצעת רכש בסך 3.2 מיליארד דולר שהגישה בחודש שעבר (סימול viv.pa) הצרפתית ל-gvt.



"אין כל היגיון בכך שויוונדי תיכנס לתחרות הצעות רכש ותפסיד במאבק, רק בכדי לגרום לטלפוניקה לשלם מחיר גבוה יותר בסופו של דבר", העריך האנליסט קלאודיו אספסי מבית ההשקעות סנפורד ברנסטיין, מוקדם יותר החודש, לאחר הגשת ההצעה המתחרה של טלפוניקה. "עבור טלפוניקה הרבה יותר מונח על כף המאזניים, ובסופו של דבר, היא תנצח", הוסיף.



gvt, שהוקמה בשנת 1999 על ידי היו"ר שני - בעל השליטה ב-eci - והמנכ"ל עמוס גניש, עוסקת במתן שירותי תקשורת מבוססי רשת בברזיל, הכוללים שירותי טלפוניה, שירותי חיבור מהיר לאינטרנט, שירותי מולטימדיה, שירותי שיחות קוליות על גבי רשת נתונים ושירותי תקשורת נתונים לעסקים.



החברה הונפקה בברזיל ב-2007 לפי שווי שוק של מיליארד דולר - כרבע מהשווי שמשקפת הצעת הרכש של טלפוניקה, שהיא חברת הטלקום השלישית בגודלה בעולם במונחי שווי שוק.



"המחיר שטלפוניקה מציעה נראה גבוה מדי, אבל אם ויוונדי תצליח לבסס את מעמדה בברזיל, זו תהיה מהלומה שעדיף לטלפוניקה למנוע", אמר בתחילת החודש האנליסט אדריאן סראנו מבית ההשקעות נורבולסה. טלפוניקה כבר מחזיקה בנתח של כ-30% משוקי הטלפון הקווי והסלולרי של ברזיל, והיא מציינת לא פעם כי מאמצי הצמיחה שלה מתמקדים בשוק הברזילאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully