וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועלים זכה בתביעה של 24 מיליון דולר נגד בנק איטלקי

אתי אפללו

27.10.2009 / 7:06



>> בית המשפט של מדינת ניו יורק פסק ביום רביעי לטובת בנק הפועלים בתביעתו נגד הבנק האיטלקי הגדול אינטסה, וחייב את אינטסה לשלם לבנק הפועלים סכום של כ-24 מיליון דולר.

תחילת הפרשה ב-2003, כאשר אינטסה מכר לבנק הפועלים - בתמורה לתיק ההשקעות העצמיות שלו - כתבי התחייבות של חברת מוצרי החלב האיטלקית הגדולה פרמה-לט, שקרסה כידוע זמן קצר לאחר מכן. הממונה על החטיבה הבינלאומית של בנק הפועלים, אלברטו גרפונקל, הוביל את המאבק המשפטי של הפועלים נגד אינטסה. גרפונקל הבהיר לבנק האיטלקי, כי מכירת כתבי ההתחייבות נעשתה על ידו בחוסר תם לב, בשעה שידע שפרמה-לט צפויה לקרוס ובמטרה להקטין את החשיפה שלו עצמו לפרמה-לט על חשבון בנק הפועלים. לאחר שאינטסה סרב להענות לדרישות בנק הפועלים, הוגשה נגדו תביעה בניו יורק.



מבנק הפועלים נמסר, כי חבר המושבעים של ניו יורק פסק כי מכירת כתבי ההתחייבות של פרמה-לט לבנק הפועלים היתה חלק ממזימה שנרקמה במטרה להשיג כספים לפרמה-לט, וכי אינטסה ביצע מעשה תרמית נגד בנק הפועלים והיה שותף למעשי תרמית מצד חברות בנות של פרמה-לט.



בבנק הפועלים ציינו כי בעקבות פסק הדין קיימת אפשרות להגשת תביעות נוספות בסכומים גבוהים ביותר נגד אינטסה - מצד מוסדות פיננסיים נוספים ברחבי העולם שקנו כתבי התחייבות דומים של פרמה-לט באמצעות הבנק האיטלקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully