וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צים שבשליטת סמי ועידן עופר שוקלת לתבוע את מזרחי טפחות שבשליטת יולי עופר

מאת יורם גביזון

27.10.2009 / 7:06

בנק מזרחי טפחות חזר בו לכאורה מהתחייבות שלא לפעול למימוש חוב של צים בסך 9.7 מיליון דולר, וניצל העברה שגויה של צים לאחד מחשבונותיה בבנק כדי לחסל את החוב



>> קשרי המשפחה בין האחים יולי וסמי עופר לא מנעו עימות חריף בין חברת צים שבשליטת סמי עופר ובנו עידן לבין בנק מזרחי טפחות שבשליטת יולי עופר. דירקטוריון צים הנחה בישיבתו מאתמול את הנהלת החברה לנקוט צעדים משפטים נגד מזרחי טפחות עקב כישלון ליישב את הסכסוך הכספי בין הצדדים.

מזרחי טפחות ניצל טעות שנעשתה בצים וקיזז ללא ידיעת צים סכום של 9.7 מיליון דולר. סכום זה הועבר בטעות בידי צים לאחד מחשבונותיה של החברה במזרחי טפחות, שבו נטלה קודם לכן אשראי מהבנק ושבו היתה לבנק מזרחי טפחות זכות לקזז סכומים לשם פירעון אשראי שלא נפרע. הסכום היה אמור להיות מועבר לחשבון שבו למזרחי טפחות לא היתה זכות קיזוז לשם פירעון אשראי מחשבונות אחרים.



מזרחי טפחות ניצל את הטעות כדי לחסל את מלוא חובה של צים כלפי הבנק. צים טוענת כי פירעון האשראי נעשה בניגוד להתחייבות של הנושים הפיננסיים של החברה שלא לנקוט צעדים לפירעון חובה של צים כלפיהם עד להכרעה בדבר הסדר החוב של צים עם נושיה הפיננסים והאחרים.



צים פנתה לבנק בניסיון להשיב את הכסף למקומו ואת המצב לקדמותו ערב פירעון האשראי, אך בניגוד להערכותיה כי המחלוקת יושבה התברר לה באחרונה כי המחלוקת לא יושבה - ועל כן החליטה מועצת המנהלים לפנות לאופציה המשפטית.



מנכ"ל צים, רפי דניאלי, ציין כי הבנק היה מודע לעובדה שהכסף הועבר בטעות, שכן לא היה כל היגיון מבחינת צים להעביר סכומי כסף לחשבון שלמזרחי טפחות זכות לקזז כספים בו. זאת לאחר שפתח, בהסכמת מזרחי טפחות, חשבון שבו אין זכות כזו לבנק.



דניאלי ציין כי הבנק פועל בניגוד להתחייבות שלקח על עצמו במאי 2009 כחלק מקבוצה של יותר מ-50 בנקים, ופוגע במאמצי צים להשלים את המגעים להסדר חוב של 6.5 מיליארד דולר.



הטעות שעשתה צים וההסתלקותו של מזרחי טפחות מההתחייבות שלא לנקוט צעדים לפירעון החוב מעמידים את צים, החברה לישראל (שהיא החברה האם של צים) ובני משפחת סמי ועידן עופר (שהם בעלי השליטה בחברה לישראל) במצב לא נוח. שכן התוצאה של הטעות וקיזוז החוב עלולה להתפרש כהעדפת אחד מנושיה של צים, ובעיקר אחד הנושים המעטים שיש לו קשרי משפחה לבעלי השליטה בצים. מקורבים לחברה לישראל דחו פרשנות זו.



צים מתקנת טעות שנפלה בדיווח שלה על הסדר החוב עם בעלי איגרות החוב בשבוע שעבר. החברה מציינת כי תהיה רשאית להחליט, על פי שיקול דעתה הבלעדי, לשלם את השווי הכלכלי של אופציות למניות צים שהיו בידי המשקיעים המוסדיים ולא מומשו, בכפוף לכך שאירוע האקזיט בחברה (למעט פיצול החברה וחלוקת מניותיה כדיווינד בעין) יהיה לפי שווי חברה של 770 מיליון דולר או נמוך מכך, ולא 700 מיליון דולר או נמוך מכך, כפי שפורסם בטעות לפני שבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully