וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלמן אלדובי: המלצת "קנייה" למניית אפריקה נכסים במחיר יעד של 70 שקל

מאת מיכאל רוכוורגר

27.10.2009 / 7:06



>> בית ההשקעות הלמן אלדובי פירסם אתמול עבודת סקירה מעודכנת על ההתפתחויות בחברת אפריקה נכסים שבשליטת אפריקה ישראל. בבית ההשקעות העניקו למניית אפריקה נכסים המלצת "קנייה" במחיר יעד של 70 שקל - 17% יותר ממחירה בבורסה. מחיר היעד מגלם מכפיל הון של 0.57, בעוד החברה נסחרת במכפיל הון של 0.46 - כך שקיים אפסייד לקנייה.

"כל עוד לא יחריף המשבר במזרח אירופה ניתן לצפות לעלייה במניה, שתושפע בעיקר ממידת ההתאוששות של שוקי הנדל"ן במזרח אירופה", כותב ירון זר, אנליסט בהלמן אלדובי. אפריקה נכסים זינקה ב-158% מ תחילת השנה.



אפריקה ישראל מחזיקה ב-67.85% ממניות אפריקה נכסים. ואולם במגעים להסדר לפריסת חובות וצמצום אחזקותיה של אפריקה נכסים, היא צפויה לרדת לאחזקה של 51%. במסגרת מסע המימושים הרחב שמבצעת אפריקה ישראל כדי לעמוד בהתחייבויותיה, מכרה אפריקה נכסים את מרבית נכסיה בישראל, ובהם קניוני רמת אביב, סביונים, מגדל אפריקה ישראל ומגדל הקריה. הכנסות החברה מהשכרת נכסים הסתכמו ב-205 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2009.



בהלמן אלדובי סבורים כי קניון קוטרוצ'ין בבוקרשט, רומניה, צפוי להניב לאפריקה נכסים פיצוי מלא בגין אובדן ההכנסות מקניון רמת אביב - כ-140 מיליון שקל בשנה.



זר כותב כי אם אפריקה נכסים תמכור את קניון קוטרוצ'ין מצבה ישתפר מאוד, שכן שוויו נטו בהשלמה (בניכוי החוב) מוערך ב-600 מיליון שקל".



ובתוך כך נודע כי גם לאחר הפגישה שהתקיימה אתמול בין חברי הנציגות של סדרות הארוכות של אפריקה לבין ראשי החברה, לא היתה התקדמות ההסדר לפריסת חובות של 7.5 מיליארד שקל. הצדדים מנסים לגשר על הפערים בין ההצעה של פרופ' ברנע מטעם אפריקה ישראל לבין ההצעה הנגדית של הנציגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully