וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל במגעים לגיוס של מיליארד שקל מבנק ההשקעות של האיחוד האירופי

מאת אבי בר-אלי

27.10.2009 / 7:06

ההלוואה מיועדת למימון נקודתי של פרויקטים שמבצעת החברה. הבנק סיכם באחרונה על מתן אשראי למכרזי ההתפלה בשורק ואשדוד



>> חברת החשמל מנהלת מגעים מתקדמים לגיוס של כמיליארד שקל (250 מיליון דולר) מבנק ההשקעות של האיחוד האירופי (eib) - כך נודע ל-themarker. לפי הערכות, מדובר בהלוואה שתוענק כנגד פרויקט מסוים של חברת החשמל, באופן שיאפשר את "צביעת" ההון המוזרם לטובת הפרויקט. בעבר הגיש eib לחברת החשמל הצעה למתן אשראי עבור תוכנית החירום למשק החשמל. ואולם זה ניתן לבסוף באמצעות אשראי ספקים שהעמידה חברת סימנס הגרמנית.



eib הציע בשלוש השנים האחרונות אשראי בתנאים נוחים יחסית, כחלק מהגברת מעורבותו בענף התשתיות המקומי. לפני כחודשיים פורסם ב-themarker כי הבנק הסכים לשאת ב-50% מעלויות המימון של הקמת מתקן ההתפלה הגדול בשורק.

המדובר בהסכמה למימון בהיקף מרבי של 150 מיליון יורו מתוך סך המימון שיידרש לצורך הפרויקט המוערך ב-1.6 מיליארד שקל. הבנק ליווה בשיעור דומה (50%) גם את האשראי הבנקאי שניתן לפרויקט להקמת מתקן ההתפלה בחדרה בהיקף של 1.5 מיליארד שקל. באחרונה הביע הבנק את נכונותו ללוות גם את פרויקט ההתפלה של חברת מקורות בשיעור של עד 50%.



הגיוס המתוכנן יהיה הראשון שתבצע חברת החשמל מאז אפריל, אז גייסה 250 מיליון שקל מבנק דיסקונט. באחרונה הסכימה חברת הדירוג מעלות כי נזילות חברת החשמל השתפרה, וכי לחברה מקורות מימון במידה מספקת עד יוני 2010. עם זאת, במעלות ציינו כי יכולתה של החברה לבצע גיוסי חוב נוספים עד הרבעון הראשון של 2010 "תהווה גורם מפתח ליציבות הדירוג הנוכחי, בהינתן מצב האי-ודאות בביצועיה התפעוליים והפיננסיים של החברה, והחשיבות בעינינו לשמור על רמות מינימליות של מזומן".



בחברת החשמל פרעו לפני כשבוע איגרות חוב בהיקף כספי של כ-600 מיליון דולר, שהונפקו באוקטובר 1999 למשקיעים מוסדיים בארה"ב, בריבית של 8.25%.



החזר ענק זה מיתוסף לפירעון בגובה של 500 מיליון דולר שאותו השלימה חברת החשמל לפני כחצי שנה.



בכך למעשה השלימה החברה את מרבית ההחזרים שלהם היא נדרשה ב-2009, והסתכמו בכ-6 מיליארד שקל.



באחרונה החליט הדירקטוריון כי החברה לא תממן עוד ממקורותיה את תוכניות הפיתוח של משק החשמל. החברה עדיין לא פירסמה את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני.



נכון לסוף חודש מארס נותרו בקופת חברת החשמל יתרת מזומנים ושווי מזומנים של כ-3.9 מיליארד שקל. זאת בעיקר בזכות גיוסי החוב של חברת החשמל בשנה האחרונה בחו"ל (1.5 מיליארד דולר) ובשוק ההון המקומי (750 מיליון שקל). ב-2010 תידרש החברה לפירעון חוב בהיקף מוערך של 1.5 מיליארד שקל.



בחברת החשמל אישרו כי החברה מנהלת מגעים עם כמה גופים פיננסיים להענקת הלוואות ארוכות טווח, לרבות עם בנק eib.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully