וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרון קיבלה הצעה לרכישת מדינגו ב-150-213 מיליון דולר

מאת יורם גביזון

27.10.2009 / 7:06

החברה הבת מדינגו מפתחת משאבת אינסולין לסוכרת. בתגובה זינקה אלרון ב-12%. הערכות: ג'ונסון אנד ג'ונסון - מועמדת מובילה לרכישה



>> מניית אלרון, הנמצאת בשליטת דיסקונט השקעות (48.7%), עלתה ב-12% במחזור של 21 מיליון שקל, פי-שישה מהמחזור הממוצע במניה, בתגובה להצעה בלתי-מחייבת שקיבלה לרכישת החברה הבת (92%) מדינגו תמורת 150-170 מיליון דולר. הסכום שיקבלו בעלי המניות של מדינגו עשוי להגיע עד ל-185-213 מיליון דולר - אם מדינגו תעמוד באבני דרך בפיתוח ובמסחור שיוסכמו בין הצדדים. שווי העסקה של מדינגו נגזר משוויה של המתחרה הישירה שלה insulet הנסחרת בשווי של 293 מיליון דולר.

אם תושלם העסקה, אלרון תרשום רווח הון של 54-80 מיליון דולר - סכום זה כולל את חלקה של החברה הבת 50.1%) rdc) בתמורה ממכירת מדינגו. rdc מחזיקה ב-83% ממניותיה של מדינגו, העוסקת בפיתוח ובייצור מדבקה הכוללת משאבת אינסולין מזערית לחולי סוכרת מסוג 1.



מנכ"ל מדינגו, דודו וידן, אמר כי המשאבה של מדינגו היא הקטנה בעולם - בעובי של 12 מ"מ לעומת 18 מ"מ של המתחרה אינסולט, בגודל של 60x37 מ"מ לעומת 61x41 מ"מ של אינסולט ומשקל של 28 גרם לעומת 34 גרם של אינסולט. המוצר של מדינגו מאפשר להימנע מהזרקה של אינסולין ומתלות במשאבות גדולות ומסורבלות המחוברות לגוף באמצעות צינור של 60-70 ס"מ שמספקות חברות כמו מדטרוניק ו-animas של ג'ונסון אנד ג'ונסון.



ממדיה של המשאבה שמייצרת מדינגו, מאפשרים לחולי הסוכרת לטפל במחלתם בנוחות ובדיסקרטיות מקסימלית. וידן אמר כי החברה עדיין לא החלה במכירות, אם כי למוצר שפיתחה יש כיסוי ביטוחי, והמוצר צפוי לקבל בקרוב את הקוד הביטוחי המגדיר את גובה ההחזר שיקבל החולה מחברת הביטוח הרפואי. לדבריו, החברה צפויה ליהנות מיתרון תמחירי ביחס למתחרות הוותיקות יותר, כמו ג'ונסון אנד ג'ונסון, שהמוצר שלהן, הנמכר ב-6,000 דולר, ואורך חייו הוא ארבע שנים - מחייב את חברת הביטוח הרפואי לשלם מראש את הסכום במלואו; לפי המודל של מדינגו, התשלום הוא בעבור שימוש.



וידן הוסיף כי מדטרוניק דיווחה על כוונתה לפתח משאבת אינסולין על גבי מדבקה. ככל הידוע, ג'ונסון אנד ג'ונסון לא עשתה זאת, כך שייתכן כי היא המועמדת המובילה לרכישת מדינגו מאלרון. solo, המוצר הראשון של מדינגו, הוא מדבקה שניתן להניח על הזרוע הכוללת משאבת אינסולין זעירה שניתנת לשימוש במשך שלושה חודשים. מדינגו קיבלה בסוף יולי 2009 אישור לשווק את סולו מה-fda.



העסקה עשויה לשפר מהותית את מצב המזומנים בקופתה של אלרון, שהסתכמו ב-17 מיליון דולר בסוף יוני 2009. אלרון נסחרת בשווי של 161 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully