וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום המכרז לערוץ 10 נדחה ליום רביעי

מאת צבי זרחיה

27.10.2009 / 7:06

ועדת הכלכלה תתכנס היום לאשר תקנות המאריכות בשבועיים את מועד פרסום המכרז. הצעת החוק להארכת הזיכיון בשנתיים לא תעלה לדיון מחר במליאה בשל התנגדות ישראל ביתנו



>> יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, דחתה מאתמול למחר את פרסום המכרז למתן זיכיון לערוץ 10. דאבוש הודיעה על כך אתמול בישיבתה של ועדת הכלכלה, לאחר שקיבלה את הסכמתו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, אבי ליכט.

בעקבות כך, ועדת הכלכלה תכונס הבוקר כדי לאשר תקנות שהגיש שר התקשורת, משה כחלון, לפיהן מועצת הרשות השנייה תוסמך לדחות בשבועיים את פרסום המכרז. הוועדה צפויה לאשר היום את התקנות ולדחות את פרסום המכרז. במקביל, תקדם הכנסת בתוך שבועיים את הצעת החוק הפרטית שהגישו הח"כים כרמל שאמה (ליכוד) ונחמן שי (קדימה), לפיה הזיכיון יוארך בשנתיים.



ההתפתחות בעניין אירעה אתמול בצהריים. בישיבה שקיימה ועדת הכלכלה הציע ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי), לדחות ב-48 שעות את פרסום המכרז. דאבוש הודיעה כי אם לא יהיה שינוי דרמטי, תפרסם את המכרז, לפי הנחייתו של ליכט. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס (ליכוד), ביקש מנציגת משרד המשפטים, עו"ד דנה נויפלד, לקבל את אישורו של ליכט לדחייה. נויפלד טילפנה אל ליכט שאישר את הדחייה, ובעקבות כך הודיעה דאבוש על דחיית פרסום המכרז עד ליום רביעי. אקוניס הכריז שלא יקיים הצבעות על הצעת החוק למעבר משיטת הזיכיונות לרישיונות בערוץ הטלוויזיה המסחרי, לפני שיוסדר עניינו של ערוץ 10.



קודם לכן הודיע שר התקשורת, משה כחלון, כי הוא תומך בהארכת הזיכיון של ערוץ 10 לתקופה של שנתיים. כחלון תמך בזירוזה של הצעת החוק הפרטית שהגישו הח"כים שאמה ושי באומרו כי "אם נמתין לחקיקתה של הצעת חוק ממשלתית בעניין, הדבר יארך זמן רב".



עם זאת, ההצעה לא תעלה מחר במליאה לאור התנגדותה של מפלגת ישראל ביתנו, שמבקשת להסדיר הכללת הערוץ הרוסי בחבילה הצרה. ההצעה תעלה ביום ראשון בוועדת השרים, ורק לאחר מכן תעבור למליאה.



שאמה אמר כי הצעת החוק נועדה לאפשר לערוץ 10 לשדר כך שלצרכן התקשורת יהיה ערוץ מסחרי נוסף בשנתיים הקרובות. "לוח הזמנים של חקיקת החוק הוא המהות של החוק. אם נלך בהליכי החקיקה הרגילים, אזי לא ניתן יהיה להשלים את החוק כדי שישיג את מטרתו - לאפשר לערוץ 10 להמשיך ולשדר ולהוות ערוץ מסחרי נוסף לצד ערוץ 2, תוך התניה לעמידה בהתחייבויות השוטפות ובחובות העבר".



ח"כ שי הוסיף כי "חקיקתה של הצעת החוק נדרשת כדי שהערוץ יוכל להמשיך ולשדר".



עו"ד אמיר רוזנברג, היועץ המשפטי למטה המאבק של היוצרים, אמר כי "לא מדובר בהחשכת ערוץ 10 אלא בשלילת הזיכיון של ישראל 10, המעבירה את שידורי הערוץ. ניתן היה לפתור את המשבר אילו ישראל 10 היתה מוכנה להשקיע 24 מיליון שקל נוספים שהם חובותיה לקולנוע. הצעת החוק הפרטית להארכת זיכיון הערוץ בשנתיים היא קטסטרופלית ותאפשר לישראל 10 הארכת זיכיון מבלי שהחזירה את חובותיה הרבים".



יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10, מחה על דבריו של רוזנברג ואמר כי "מדובר לא רק ביוצרים חשובים, אלא בעובדים שלא פחות חשובים מהיוצרים, שבמהלך שמונה השנים האחרונות הוציאו 1.3 מיליארד שקל מכיסם. הם לא קיבלו מאומה לטובת הפעלת הערוץ, לא כוח לא שררה ולא כבוד. בשנה האחרונה התרחש 'צונמי כלכלי' - בעלי המניות קיבלו מכה קשה ולמרות הכל הצליחו להחזיר את הערוץ. ערוץ 10 הוא היחיד מהערוצים המסחריים שעומד בכל המחויבויות שלו, למרות הקושי להפעיל את הערוץ".



ורשבסקי הוסיף כי "אנו נחושים להחזיר את כל החובות שלנו לסוגה עלית ולמדינה - בתמלוגים ועוד. הערוץ הוציא 1.718 מיליארד שקל על תוכן בשש השנים האחרונות. אנו עומדים מעבר למחויבויות שלנו. הכנסנו מאות משפחות של יוצרים למעגל היצירה".



ורשבסקי קרא לח"כים: "תתעלמו מהפופוליטיקה ומהפופוליזם. מדובר בהפעלת ערוץ שלצערי רק ישראל 10 (החברה המפעילה את ערוץ 10) יכולה, בתנאים הללו, להפעיל. אין פה בריחה ממחויבויות אלא יש עמידה איתנה. אנו מתחייבים שלא יהיה כל כתם בעברנו כשניגש להארכת הזיכיון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully