וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקום תלווה לסמייל 1.2 מיליארד שקל לרכישת בזק

מאת אמיתי זיו

27.10.2009 / 7:06

ההלוואה תישא ריבית נמוכה בהשוואה להלוואות אחרות שסמייל צפויה לקבל מבנקים או ממוסדיים לשם מימון עסקת בזק



>> שאול אלוביץ' מזרים הון ל-012 סמייל לקראת רכישת בזק. חברת יורוקום של אלוביץ' תיתן לסמייל אופציה, במסגרתה תוכל החברה לבקש מיורוקום הלוואת בעלים בהיקף של עד 1.2 מיליארד שקל. האופציה תעמוד לרשות 012 סמייל למשך ארבעה חודשים.

יורוקום היא חברה פרטית בבעלות אלוביץ', שבאמצעותה הוא מחזיק את רוב אחזקותיו, בהן יורוקום נוקיה. ההלוואה שתקבל 012 סמייל תישא ריבית נמוכה, המגלמת ריבית חסרת סיכון. ההלוואה תהיה בעדיפות נמוכה בהשוואה לחובות אחרים ש סמייל צפויה לקחת מהבנקים או ממוסדיים לשם מימון עסקת בזק. דירקטוריון סמייל וועדת הביקורת כבר אישרו את המהלך, אך אם 1% ממחזיקי המניות יתנגד, ייאלץ אלוביץ' להעביר את הנושא לאישור האסיפה הכללית.



למעשה, ההלוואה שמעמיד אלוביץ' לסמייל היא הלוואת גישור. בכוונת סמייל למכור את כל הפעילות שלה - שירות שיחות לחו"ל וגישה לאינטרנט (isp) - וליהפך לחברת אחזקות שבמאזנה חוב גדול ומולה מניות בזק. אלוביץ' מקווה שמכירת פעילות זו תניב לו כ-1.2 מיליארד שקל, בדומה לשווי השוק של סמייל. אם סמייל תימכר במחיר נמוך ממה שאלוביץ' מצפה, ההלוואה תיהפך בחלקה להזרמת הון פרטי למימון העסקה.



לאחר היוודע דבר עסקת בזק, זינקה מניית סמייל שלשום ב-36%, ואתמול עלתה המניה ב-5.6%. ההלוואה תאפשר לסמייל להוציא לפועל את עסקת בזק עוד לפני מכירת פעילות סמייל. אלוביץ' אמנם מזרים מכיסו הון ל-012 סמייל, אך לפי הערכות עם מכירת פעילות 012 סמייל החברה תחזיר לאלוביץ' את הכסף. בצורה זו, ייתכן שאלוביץ' יצליח לממן את עסקת בזק ללא הזרמה של הון עצמי מהחברות הפרטיות שלו.



לפי הערכות, אלוביץ' יגייס חוב של כ-3.8 מיליארד שקל, שמרביתו בנקאי, ויפנה את כל המזומנים בקופת סמייל והחברה האם שלה, אינטרנט זהב, בהיקף של כ-800 מיליון שקל, למימון העסקה. 300 מיליון שקל יקבל אלוביץ' מהדיווידנד שבזק חילקה ו-400 מיליון שקל מדיווידנד עתידי שיתקבל בעת שינוי הרישום החשבונאי של yes, שבזק מחזיקה בה 49%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully