וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם אלוביץ' יפטר מנהלים, בזק תשלם ביוקר

מאת אמיתי זיו

27.10.2009 / 7:06

25 בכירים בקבוצת בזק זכאים לאופציות. אם אחד מהם יפוטר בחצי השנה הראשונה לאחר המכירה - הוא יהיה זכאי לקבל באופן מיידי את מלוא התמורה



>> לבעל הבית החדש בבזק, שאול אלוביץ', יש אינטרס לשמור על צוות ההנהלה בחברה למשך חצי שנה לפחות. צוות המנהלים של בזק נחשב מצוין בקרב בעלי המניות הנוכחיים, וחברת בזק מציגה דו"חות טובים ואף עוברת תהליכי ייעול מרשימים - אך אלה לא הסיבות היחידות שיגרמו לאלוביץ' לשמור על צוות ההנהלה הנוכחי.



על פי תוכנית האופציות שנבנתה למנהלי החברה והחברות הבנות שלה בסוף 2007, אם השליטה בבזק תשתנה ואחד העובדים שכלול בתוכנית יפוטר בתוך חצי שנה מהחלפת הבעלות - אזי יבשילו באופן מיידי כל האופציות של אותו עובד, והוא יהיה זכאי לקבל באופן מיידי את כל התמורה של התוכנית, שאמורה להתפרש עד 2011.

תוכנית האופציות הגדולה ביותר בבזק היא עבור מנכ"לי החברות הבנות בחברה. בראש הטבלה ניצבים מנכ"ל בזק-קווי, אבי גבאי, ומנכ"ל פלאפון, גיל שרון. בחישוב עדכני של תוכנית האופציות לפי מחיר מימוש מניה מתואם, הדיווידנדים שחולקו עד כה ושער המניה כיום, תוכנית האופציות של צמד המנכ"לים שווה כיום 22.5 מיליון שקל לכל אחד (כל החישובים בכתבה הם לפי שווי נאיבי - מחיר המניה כיום פחות מחיר המימוש העדכני כפול מספר המניות של בעל האופציה).



רון אילון, מנכ"ל yes, יושב על תוכנית אופציות של 18 מיליון שקל ואילו אלן גלמן, מנהל הכספים הראשי של הקבוצה, זכאי לאופציות בשווי 15 מיליון שקל. מנכ"ל בזק בינלאומי, איציק בנבנישתי, וכן אלי מיזרוח, משנה למנכ"ל בזק ואחראי הפיתוח העסקי בחברה, זכאים שניהם לאופציות בשווי של 11 מיליון שקל.



אין כוונה לבצע שינויים מהותיים בהנהלת בזק



מעל כל אלה ניצב יו"ר החברה שלמה רודב. רודב קיבל בתחילת 2008 תוכנית אופציות פרטית, לפיה מלבד שכר של 175 אלף שקל לחודש ומענק חתימה של 1.2 מיליון שקל, זכאי רודב לאופציות ששוות כיום כ-30 מיליון שקל (לפי מחיר מימוש אחר).



גם בעלי תפקידים זוטרים יותר בבזק קיבלו אופציות, כולל הסמנכ"לים בבזק. בסך הכל מדובר ב-25 עובדים שזכאים לתוכנית.



תוכנית האופציות, שהחלה בפברואר 2008, הגיעה כבר להבשלה ראשונה מתוך שלוש. כעת, אם אלוביץ' ירצה לפטר את אחד המנהלים בתוכנית, בזק תצטרך לשלם את שאר הסכום של תקופת האופציות. מבחינתו של אלוביץ', אין כוונה לעשות שינויים מהותיים בהנהלת בזק, אך כחלק מהחלטת בית המשפט העליון הוא יצטרך למכור את חברת הלוויין yes וייתכן שנציג בעלי המניות, היו"ר רודב, יצטרך לוותר על כיסאו.



תוכנית המניות של בזק נוסחה מלכתחילה עמוק בתוך הכסף - במחיר מימוש של 5.5 שקלים למניה. מאז חולקו דיווידנדים שהורידו את מחיר המימוש ל-4.2 שקלים למניה, ומנגד מניית בזק עלתה והשווי שלה הוא 8.5 שקלים. משמעות הדבר היא שהתוכנית תפחה בהיקפה בערך פי 1.5, ואם מניית בזק תמשיך לעלות עד מועד ההבשלה הבא (פברואר 2010) משקלה של התוכנית יגדל עוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully