וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוריס גרינברג - האיש שבנה את AIG ועזב בבושת פנים - מקים לה מתחרה בסיוע הממשל

ניו יורק טיימס

27.10.2009 / 9:43

המנכ"ל לשעבר מתחיל בגיל 84 מהלך שעלול לעלות ל-AIG ביכולתה לפרוע את חובותיה הענקיים למשלמי המסים



מאת מרי ויליאמס וולש



מוריס (הנק) גרינברג, האיש שבנה את aig לאימפריית ביטוח סבוכה, חוזר למשחק. בעודו משגר חיצי ביקורת בממשל על טיפולו הלקוי ב-aig הקורסת, גרינברג החל לבנות בשקט משפחה של חברות ביטוח שתתחרה ב-aig. כדי למלא את שורות החברה החדשה, ששמה c.v. starr & company, גרינברג מגייס אנשים שעבדו בעבורו בעבר.



יתר על כן, גרינברג זוכה עתה לסיוע ממשרד האוצר האמריקאי. בשבוע שעבר הטיל האוצר מגבלות חמורות על שכר ב-aig וחברות אחרות שקיבלו סיוע מכספי משלמי המסים. בכך מסייע הממשל להבריח עובדים מוכשרים מ-aig אל חיקו של גרינברג, מאחר של-c.v סטאר מותר לשלם כראות עיניה.



"הוא מקים את 'aig השנייה', וגונב אנשים מ'aig הראשונה", אמר דאגלס לאב, בכיר בתחום הביטוח שגייס גם הוא עובדים מ-aig לחברה שלו, אינווסטורס גראנטי פאנד מברמודה.



אמריקה אוהבת סיפורים של יזמים שעושים קאמבק, אולם הצלחתו של גרינברג עלולה להיות על חשבון משלמי המסים. אנשים שעובדים בתעשיית הביטוח אומרים שאם הוא כבר מפתה עובדים של aig, הוא עשוי גם לפתות לקוחות שלה - ובכך לפגוע ביכולתה לפרוע את חובותיה לממשל.



"מדובר רק בעניין של זמן לפני שהחברה שהוא מקים תהיה בעלת שווי גדול יותר משל aig", אמר אנדרו באריל, יועץ ביטוח בקליפורניה.



aig נאבקת לשמור על עסקיה. לאחר שקיבלה את הסיוע הממשלתי הגדול ביותר בהיסטוריה, היא נדרשה לערוך ארגון מחדש, לפרק את עסקי הנגזרים שלה ולהחזיר את חובותיה למשלמי המסים.



בגיל 84, גרינברג הוא עדיין אדם גדול מהחיים. הוא השקיע ארבעה עשורים בבניית aig לכדי חברת הביטוח הגדולה בעולם, שלה מאזן של טריליון דולר. הוא הפסיד את רוב הונו כשהחברה התמוטטה בשנה שעברה. עכשיו הוא מתחיל מחדש.



הוא הודח מ-aig בשל שערורייה חשבונאית ב-2005, וטען כי אינו אחראי לבעיות שהביאו את aig בשנה שעברה לסף התמוטטות. אותן בעיות התרכזו במסחר מסוכן להפליא בנגזרים בחטיבת המוצרים הפיננסיים של החברה. ל-c.v סטאר אין חטיבת מוצרים פיננסיים, אמר דוברו של גרינברג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully