וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר להפקדה: 13 אלף דירות ייבנו בשכונה ח-500 בחולון

רנית נחום-הלוי

27.10.2009 / 12:14

השכונה תיבנה על 4,000 דונם שהם עתודת הקרקע האחרונה בעיר



הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בתל אביב אישרה להפקדה את תוכנית המתאר ח-500 לעיר חולון. התוכנית משתרעת על שטח של כ-4,070 דונם וכוללת בנייה של כ-13 אלף יחידות דיור על מגדלים בני 22 קומות. התוכנית קובעת צפיפות לדונם של 25 יחידות דיור נטו, מאפשרת דיור בר השגה ובניית 900 צמודי קרקע.



התוכנית תופסת את השטח האחרון לתכנון בעיר חולון ומהווה המשך לשכונה הדרומית ח-300 - קריית פנחס אלון - הכוללת היום 7,800 יחידות דיור. "איו עוד קרקע פנויה לתכנון בחולון", מסבירה אדריכלית העיר חולון, פנינה קול. "התכנון משלים את הרצף האורבני ברמה המרחבית, מה שאומר שנכון להיום בין חולון לראשון לציון מפריד נווה טבע, ובעתיד ההפרדה תהיה על ידי שטח עירוני ורצף בינוי".



מדובר בתוכנית מורכבת הכוללת בין היתר העתקת קריית הספורט ומתן מענה למגבלות הרעש שמטיל נמל התעופה בן גוריון. המתחם מחולק ליותר מ-5,000 חלקות, שמרביתן בבעלות פרטית של יותר מ-10,000 בעלים שהוריהם וסביהם רכשו את הקרקעות לפני עשרות שנים. כל בעל קרקע מחזיק בממוצע שטח של כ-300 מ"ר, ולפי הערכות שמאיות יינתנו זכויות לבניית 6 יחידות דיור על כל דונם. זכויות נוספות במתחם מחזיקים עיריית חולון, מינהל מקרקעי ישראל והאפוטרופוס הכללי.



במסגרת התוכנית יוקם פארק על שטח של כ-1,000 דונם ובמרכזו פארק שישמור על דיונות החול הטבעיות בשטח של כ-400 דונם. התוכנית גם מייעדת 930 דונם שטחי תעסוקה ומסחר ועוד 175 דונם למבני ציבור.



אישור סופי של התוכנית עשוי לקחת שנה עד שנתיים. בשלב זה התוכנית תוצג במשך חודשיים לעיון הציבור. לאחר הדיונים בהתנגדויות, במידה ויוגשו, ניתן יהיה לאשר את התוכנית ולקדם תוכניות מפורטות לכל מתחם.



הדיון התנהל בראשות גילה אורו, הממונה על המחוז, ויו"ר הוועדה המחוזית האדריכלית נעמי אנג'ל, מתכננת המחוז. עוד השתתפו בדיון ראש עיריית חולון מוטי ששון, מהנדסת העיר חולון האדריכלית מימי פלג ונציגים ממשרדי הממשלה השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully