וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקים ברוסיה: 40,450 חזירים כעירבון להלוואה של 3.5 מ' ד'; עירבונות נוספים: לבני נשים, ואלכוהול

סוכנויות הידיעות

27.10.2009 / 13:17

האוליגרך אלכסנדר לבדב: עקב קשיי אשראי, 20% מההלוואות בבנקים ברוסיה מגובות בעירבונות מוזרים



כאשר oao נשיונל רזרב בנק של האוליגרך הרוסי אלכסנדר לבדב, נאלץ לעקל עירבון על הלוואה שלא הוחזרה, משרד הבריאות הרוסי נאלץ לשים את העירבון בבידוד. הסיבה לכך היתה שהעירבון היה 40,450 חזירים. לבדב עדיין ממתין לקבלת החזירים, שניתנו כעירבון על הלוואה של 100 מיליון רובל (3.5 מיליון דולר). קילו של חזיר חי עולה בממוצע 78.4 רובל, לדברי התאחדות הבשר של רוסיה.



בנקים ברוסיה, שמנסים לפצות על הפסדים, מקבלים כיום מגוון רחב של עירבונות על הלוואות, כאלטרנטיבה היחידה למזומן, עקב קשייהם של חברות לעמוד בתשלומים. בין השאר ניתנו כעירבונות נתחים בקמעונית לבני נשים, ברשת מרכולים וביצרנית אלכוהול גדולה. באחרונה, עלה שיעור החובות האבודים לבנקים ברוסיה, דבר המאיים על הלוואות הבנקים ושעשוי לסכן את התאוששותה של כלכלת רוסיה.



"בנקים ברוסיה מתאפיינים ברמת סיכון גבוהה בהשוואה לבנקים ברחבי העולם", נכתב בדו"ח של סטנדרד אנד פור'ס לפני כחודש. להערכת מודי'ס, היקף ההלוואות הבעייתיות עלול לעלות ל-110 מיליארד דולר עד סוף השנה, ולהוות 25% מכלל ההלוואות עד סוף 2010, בהשוואה ל-11% באמצע השנה הנוכחית.



לבדב אמר כי הלוואות שערבו להן באמצעות נכסים מוזרים, כמו חזירים, מהוות 5% מתיק ההשקעות של הבנק, ו-20% מההלוואות של הבנקים הגדולים ביותר ברוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully