וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשודים ניסו להבריח 150 אלף ליטר סולר מקפריסין לישראל

טל לוי

27.10.2009 / 13:49

רשות המיסים חוקרת 6 חשודים; הדלק שהוברח אסור על פי התקן לשימוש בכלי תחבורה בארץ



במהלך החודשים האחרונים בוצעה חקירה סמויה של זרוע תשתיות ביחידה למאבק בפשיעה הכלכלית בלהב 433 במשטרה, בשיתוף מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע ברשות המסים, שעניינה הברחות דלקים מחו"ל לארץ באמצעות כלי שייט. כמו כן, השתתפו בחקירה יחידות משטרה נוספות: ימ"ר חוף, הונאה צפון, השיטור הימי.



במהלך החקירה נאספו ראיות לכאורה כנגד 6 חשודים בגין הברחות דלקים, הלבנת הון וקשירת קשר לביצוע עוון. החקירה הסמויה חשפה תופעת הברחות של מאות אלפי ליטרים של דלק, קנייתו בחו"ל ללא דיווח וללא היתר ומבלי ששולמו עליו מסים, הברחתו לארץ והפצתו. ראוי לציין כי הדלק שהוברח אסור על פי התקן לשימוש בכלי תחבורה בארץ.



בצוות חקירה משותף של המשטרה עם מחלקת חקירות מכס ומע"מ באר שבע, נחקרו הבעלים של ספינת "הדיג" ואיש האחזקה. השניים הודו שהבריחו כ-150 אלף ליטר סולר מקפריסין לישראל.



כידוע, הברחת טובין, במקרה זה סולר מהווה עבירה על פקודת המכס. יתרה מזאת, על הסולר לא שולמו מסי מע"מ ובלו עבירות על חוק מע"מ וחוק הבלו על הדלק. במסגרת ההברחות גרפו המבריחים רווחים הנאמדים במאות אלפי שקלים, הדלק המוברח הועבר למכליות ומשם לרוכשי הדלק אשר חלקם עבריינים מוכרים.



הבוקר, עם המעבר לחקירה הגלויה נעצרו 6 חשודים במעורבות בפרשה והם יובאו בשעה 13:00 להארכת מעצר בבית משפט השלום ברמלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully