וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות: הדירוג של צים יעלה ב-6 דרגות ל-B בעקבות הסדר חוב

יורם גביזון

27.10.2009 / 14:40

"ההסדר ישפר את נזילות החברה ויאפשר לה להתמקד בצעדים אסטרטגיים לשיפור מעמדה התחרותי"



חברת הדירוג מעלות s&p מעריכה שאישור הסדר החוב של חברת צים, שבשליטת , על ידי בעלי איגרות החוב והנושים האחרים יביא להעלאת דירוג החוב של החברה מ-cc (אופק "שלילי") ל-b (אופק "יציב") - כלומר ב-6 דרגות. מעלות סבורה שההסדר ישפר את נזילותה של החברה ויאפשר לה להתמקד בצעדים אסטרטגיים שישפרו את מעמדה התחרותי וביצועיה הפיננסיים. עם זאת, מעלות מסויגת ביחס לתחזיותיה של החברה והציפיות להתאוששות שוק ההובלה הימית במכולות.



מעלות מעריכה שמצבה הפיננסי של החברה עדיין חלש מאוד וצפוי להישאר חלש. מצב זה, לטענת חברת הדירוג, משקף את ביצועיה התפעוליים הגרועים שבאים לידי ביטוי בתזרים מזומנים שלילי, מינוף גבוה ופגיעות נמשכת לתנאי השוק הקשים בענף.



מעלות קובעת שסיכון השוק עדיין גבוה בהתחשב בתנאים הקשים במגזר ההובלה הימית, שנפגע מירידה במחירים ומפיחות ערך האוניות. להערכתה, 10% עד 15% מכושר הייצור בענף מושבת, ולמרות מספר הצלחות של חברות הובלה ימית לדחות או לבטל הזמנות לייצור אוניות ולהגדיל את פעילות הגריטה של אוניות קיימות - הענף ימשיך לסבול מתנאים קשים במשך מספר שנים.



בסקירה של מעלות נכתב, שלמרות דחייה וביטול הזמנות, לצים יש עדיין התחיבויות גדולות להשקעה בציוד חדש. השילוב של התחיבויות אלו ואיתנותה הפיננסית הרעועה, יהפכו את התקופה הקרובה למאתגרת.

ועדת הדירוג של מעלות מסכימה שתוכנית הארגון מחדש של החוב - כולל תוכנית ההבראה - תביא לשיפור במרווחים, בעיקר בצד ההוצאות. אולם שיפור ראוי לציון בצים תלוי במידה רבה בשינוי משמעותי במצב הענף - שינוי שאינו נראה באופק.



מעלות מדגישה כי תוכנית הארגון מחדש וההבראה של צים מבוססת על פריסה של חוב ולא על מחיקתו. לנוכח תוכנית ההצטיידות של החברה, היא מטילה ספק ביכולתה של צים להקטין בטווח הבינוני את רמת החוב הרובצת עליה. הקפאון בענף ההובלה הימית, לפחות בטווח הקצר, וההתאוששות האיטית בטווח הבינוני - יביאו להמשל הלחץ על רווחיותה של צים ועל תזרים המזומנים.



להערכת מעלות, נזילותה של צים עדיין חשופה לתנאי השוק הקשים משהעריכה החברה, ויובילו לגירעון גבוה מהערכות שפירסמה. מעלות מזכירה שצים הסתמכה בתוכנית ההבראה שלה על מימוש נכסים שעלול להתגלות כבעייתי במקרה של התאוששות איטית והמשך המצב של עודף כושר ייצור שיקטין את ערכי הנכסים בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully